Karel Tarantík u přídě letadla, kam se musí osadit kužel radaru.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Stíhačku MIG-23 UB mají nově v Air Parku Zruč.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Tato verze má dvoumístnou kabinu a sloužila pro výcvik pilotů, nicméně po vyzbrojení byla plně bojeschopným letounem.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
V muzeu Air Park Zruč se jedná o 114. exponát. Po osazení křídly a směrovými kormidly dostane stroj nový nátěr.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Jedná se o stroj z armády NDR, který Miloš Tarantík objevil a zakoupil u sběratele v Holandsku.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
MIG-23 je sovětský proudový stíhací letoun vyráběný v letech 1970-1985.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
MiG-23 byl navržen jako hornoplošník s měnitelnou geometrií křídla.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Křídlo může být nastaveno do tří poloh: 16°, 45° a 72°.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Použití křídla s měnitelnou geometrií znamenalo vynikající letové vlastnosti při vysokých rychlostech a snadnou ovladatelnost při nízkých rychlostech.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Pod trupem je stabilizační kýl, který je při pobytu letadla na zemi sklopený na pravou stranu pod úhlem 95°.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Podvozek je uzpůsoben ke startu z nezpevněných a neupravených drah.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Dvoumístná verze MiG-23UB byla vyráběna v Irkutsku.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
MiG-23 znamenal radikální odklon od předešlých návrhů konstrukční kanceláře MiG.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Namísto charakteristického nasávacího otvoru v ose letadla byly zvoleny boční nasávací otvory.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
To uvolnilo místo pro instalaci rozměrného radaru Safír-23 na přídi trupu.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
MIGy-23 byly i ve výzbroji ČSLA v Československu.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Dva cvičné MIGy-23 AČR havarovaly u obce Herálec na prakticky shodném místě. První v roce 1996 a druhý 1998. Ostatní stroje MIG-23 armáda vyřadila v roce 1998.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Tento kus je původem z armády bývalé NDR (Německá demokratická republika).
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
Celkem bylo vyrobeno 5 047 strojů, z toho 4 278 jednomístných a 768 ks dvoumístných což je i tato verze.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
MIGy-23 dosahovaly maximální rychlosti ve výšce 12000 m přes 2400 km/hod
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ
MIG-23 v jednomístné bojové verzi s výzbrojí palubních i přídavných zbraní už v Air Parku Zruč mají.
Zdroj: Deník/Zdeněk VAIZ