Jak to vypadá s problémem, který Třemošnou pálí asi nejvíce – s dopravou? V jaké fázi je příprava obchvatu města – běží ještě stavební řízení nebo už všechna povolení máte? Jste po těch letech optimista nebo spíše skeptik?
Dnes už negativní vliv na životní prostředí a pohodu obyvatel má z 90ti procent právě doprava.V předcházejících letech to byl navíc i keramický průmysl a jeho provozovny přímo v centru obce. Po útlumu výroby kameniny v 90tých letech minulého století je největším problémem neustále se zvyšující provoz na komunikaci I. třídy I/27 z Plzně do Žatce. Není to však problém pouze Třemošné, ale všech měst a obcí na této trase včetně Plzně. Je pravda, že Třemošná je v současnosti nejblíže k řešení tohoto problému. Přeložka komunikace I/27 mimo zástavbu je prakticky pro realizaci po stránce technické a vlastnictví k pozemkům dořešena. Jsou vydána i pravomocná stavební povolení. Podle informací investora, kterým je ŘSD ČR se uvádí termín zahájení výstavby přeložky září letošního roku. Stavba se legislativně připravovala téměř patnáct let. Že jsme dnes takřka před zahájením výstavby je především zásluhou mnohdy mravenčí práce pracovníků Plzeňské správy ŘSD ČR a výsledkem mnohaleté spolupráce radnice a vstřícnosti zastupitelů města k řešení celé problematiky, zejména při majetkoprávním vypořádání s vlastníky pozemků a nemovitostí. Zde musím poděkovat primátorovi a jeho spolupracovníkům a všem starostům jejichž katastry tato stěžejní komunikace probíhá a kteří dali podnět ke vzniku „ dobrovolného svazku obcí „ - silnice I/27. Tento svazek má za cíl spolupracovat s ŘSD ČR na přípravě rekonstrukce celé trasy této komunikace. Zatím však nebylo zahájeno výběrové řízení na dodavatele této stavby přeložky.To je v plné kompetenci ŘSD ČR. Rozhodně nejsem v této věci skeptikem a věřím, že brzká realizace bude odměnou za vynaložené úsilí a počátkem ke zlepšení dopravy na celé trase této komunikace.

Říkal jste také, že i s obchvatem budou do města jezdit náklaďáky pořád – ve směru od Chrástu a na Chrást. Jak by se mohla řešit tahle situace?
Ano, další zátěží je samozřejmě komunikace II. třídy směr na obec Zruč-Senec a obec Chrást. Do budoucna se počítá i s přeložením této komunikace mimo zástavbu. Zatím by bylo možné zlepšit péči o tuto komunikaci, neboť na mnoha úsecích je téměř havarijní stav. Město při této komunikaci postupně buduje chodníky, aby její provoz neohrožoval přímo chodce.

Bude Třemošná na obchvat finančně přispívat, nebo vše bude hrazeno ze státních peněz?
Komunikace I. tříd jsou majetkem státu a proto jejich údržbu a rekonstrukce plně hradí stát. Naše město finančně přispělo tam, kde to víceméně vztah k současné legislativě neumí.

Nemůže obchvat ohrozit plánovanou bytovou výstavbu ve městě?
Přeložka komunikace I/27 rozhodně plánovanou bytovou výstavbu v Třemošné neohrozí.

Mají v Třemošné vzniknout oblasti s novými rodinnými nebo bytovými domky?
Územní plán města počítá hned s několika lokalitami pro výstavbu rodinných domků a bytových domů. Město má tu nevýhodu, že v těchto lokalitách nevlastní téměř žádné pozemky a je pouze na vůli soukromých vlastníků jak se mezi s sebou dohodnou a jak rychle bude výstavba v těchto lokalitách probíhat.

Nemáte strach, že davy lidí, kteří se stěhují z větších měst na venkov úplně změní tvář města, jakým je například Třemošná?
Samozřejmě, že každý rozvoj přináší i své problémy a plně na samosprávě, aby je řešila objektivně a ohleduplně ke všem občanům města.
Osobně si myslím, že tvář města zůstane zachována ještě desítky let. Každý rozvoj má své hranice, jestliže chceme žít v čistém a zdravém prostředí.

Nyní se opravují interiéry městského úřadu. Jaké další změny plánujete v centru města?
Interiéry bych to ani nenazval. Spíše dostat sociální zařízení budovy na úroveň 21. století. Vzhled vlastní budovy úřadu, včetně prostranství před ním by si rozhodně zasloužily zlepšení a také se s tím rozhodně počítá. Říkáte v centru města, to je pojem pro Třemošnou dost složitý. Nemá totiž náměstí. Věřím, že budoucí centrum po přeložení komunikace I/27 bude právě začínat někde před úřadem s řadou obchůdků a pokračovat po Plzeňské ulici až k OD LIDL. To by pak vyžadovalo určité investice na úpravy chodníků, parkovišť, veřejného osvětlení a zejména úpravu prostranství před radnicí.

Jak bude po dokončení vypadat klidová zóna naproti domu Exodus?
Jedná se o obnovu parku a vytvoření jakéhosi arboreta a více než stovkou různých stromů a dřevin, s mokřady s vodními rostlinami a travinami. Park by měl být místem nejen pro odpočinek, ale i místem naučným.

Z městských peněz jsou hodně podporovaní sportovci. Na které sportovní aktivity přispíváte?
Dnes se menší tělovýchovné jednoty bez finanční pomoci měst a obcí prakticky neobejdou. Město přispívá všem tělovýchovným jednotám, působících na území města (TJ Tatran, TJ Sokol Třemošná, TJ Sokol Záluží a HC Meteor). Máme zájem preferovat zejména zapojení dětí do sportovní činnosti a k tomuto účelu i vytvářet ve městě podmínky.

Jak vypadá kulturní život ve městě? Nevadí lidem, že je kulturní dům až v Záluží? Má Třemošná naději, že se dočká vlastního kulturního stánku?
Určité problémy s tím, že je kulturní dům pouze v Záluží samozřejmě vznikají, ale kulturní život není jen o kulturním domě. Ten má v Třemošné mnoho aspektů a je poměrně bohatý. Víceúčelový objekt by se určitě hodil a je třeba o něm v budoucnu uvažovat.

Mateřská školka v Třemošná má nyní naplněnou kapacitu. Uvažujete do budoucna o jejím rozšíření?
MŠ je jednou z největších na okrese a zatím dokáže z větší části vyhovět požadavkům našich občanů.O přístavbě zatím neuvažujeme. Objekt bude vyžadovat značné finanční prostředky na rekonstrukci střech a zateplení celého areálu.

Mají se rozšiřovat víkendové spoje mezi Plzní a Třemešnou. Odkdy mají změny platit a kolik spojů přibude?
O sobotách a nedělích se doplní obslužnost využitím - prodloužením městské linky č. 34 na točnu u ZŠ ves. Jedná se o čtyři spoje, které vyplní dobu mezi stávajícími spoji ČSAD. Pokud budou krajem přiděleny patřičné licence, budou spoje jezdit už v květnu.

Lidé si stěžují na řádění místní mládeže, která rozbíjí zastávky a dělá nepořádek. Můžete proti tomu nějak bojovat?
Nevím, proč se někteří mladí lidé baví právě ničením věcí, které slouží všem a i jim samotným.Na tyto opravy se vynakládají nemalé finanční prostředky a je velmi složité dostihnout viníka. Jedná se zřejmě o několik málo kluků, kteří chtějí tímto způsobem vyniknout v partě a nemyslím si ani, že se jednalo pouze o místní mládež. Spíše naopak. Pomoc slíbila městu policie ČR zvýšenou kontrolou v místech, kde k poškozování majetku dochází.

Pořádáte nějaké akce pro seniory nebo naopak pro rodiče s menšími dětmi?
Každý měsíc pořádáme setkání těch starších občanů a rodáků pod názvem „ Hrajeme na přání „ , kde si mohou popovídat, zatancovat a taky zavzpomínat. Rodiče s dětmi mají možnost navštívit některá vystoupení loutkového divadla v DDM Kamarád nebo akce pro děti, pořádané městem k různým příležitostem.

Na co byste do Třemošné nalákal turisty, kteří o městě nic nevědí?
Pro klasické turisty byla v loni v našem městě vybudovaná „ Naučná stezka „ , která turisty seznámí, jak s historií, tak i se současností města. Významným přínosem je nově otevřená cyklostezka Bolevec - Třemošná po které se dostanete až k třemošenskému potoku, jehož povodí je rájem pro turisty až po jeho vyústění do Berounky. Město samotné má řadu historicky významných staveb. Za zmínku určitě stojí čtyřboká zvonová kaple z roku 1853 nebo dům s pamětní deskou, kde se narodil malíř Václav Brožík.

Nemá zájem v Třemošné nebo její blízkosti otevřít výrobní halu některá z velkých mezinárodních firem? Jak to vypadá s nezaměstnaností ve městě?
Zájem o pozemky v okolí Plzně určitě je. Náš územní plán počítá s využitím některých okrajových pozemků pro průmysl. Konkrétní nabídky zatím nemáme. Naopak v centru města se nachází velká ( 10 ha rozlohou ) průmyslová zóna, která po celá desetiletí znepříjemňovala život všem občanům. Dnes nepřináší ani pracovní příležitosti a město má zájem o její revitalizaci a změnu využití tohoto území. Nezaměstnanost se pohybuje okolo 4% a jakýkoliv rozvoj průmyslu je třeba v Třemošné posuzovat velice opatrně. V mnoha případech to nebylo pro město vůbec přínosem. Já osobně se přikláním k podpoře rozvoje drobného podnikání.