Zvenčí je Volkswagen Taigo velmi povedené a vedle mnoha jiných malých crossoverů působí mladě a svěže. Mohou za to hlavně vyrovnané proporce a taky svažitá zadní část, řadící auto do segmentu SUV-kupé.

Velikostně je podobné jako Polo nebo T-Cross, nabízí však osobitější design a zejména v úpravě R-line, kterou jsem dostala do testu, se za ním na parkovišti zálibně ohlédnete.

Že však nejde o nepraktickou stylovku vhodnou leda tak na nákupy v obchodním centru, jsem si ověřila na vlastní kůži. Na víkend - dokonce ten prodloužený velikonoční - jsme do Taiga sbalili celou čtyřčlennou rodinu včetně kočky v přepravce. Kufr praskal ve švech a pár menších zavazadel muselo i do kabiny, cestu jsme ale přečkali vcelku příjemně a bez většího omezování. V této souvislosti docela překvapí, že do kufru pod podlážku se vešla i dojezdová rezerva, v době všudypřítomných lepicích sad nečekaná a velmi užitečná věc. 

Výbavové prvky, které dnes bereme v autě jako naprostou samozřejmost, byly kdysi dávno revolučními objevy. V mnoha případech se o ně zasloužily vynálezkyně
Auta bez blinkrů, stěračů i topení. Jak by se jezdilo bez nápadů praktických žen

Už v základní verzi nabízí Taigo slušnou výbavu, například přední i zadní LED světla, digitální přístrojovku v podobě osmipalcového displeje, centrální airbag mezi řidičem a spolujezdcem nebo automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly, za zmínku stojí i isofix nejen na obou zadních, ale i na předním sedadle spolujezdce.

V nejvyšší výbavě R-line pak najdete všechno od dvouzónové klimatizace přes adaptivní tempomat s funkcí udržení v jízdním pruhu do rychlosti 210 kilometrů v hodině až po elektronickou uzávěrku diferenciálu XDS. 

Jednoduché a funkční

Kromě toho, že nabízí pro čtyři lidi dostatek prostoru, je interiér malého Volkswagenu i hezké místo k žití. Líbí se mi károvaný vzor na sedačkách i jednoduché a elegantní tvary na palubní desce. Taigo nezastírá, že jako příslušník stáje „lidových vozů” myslí hlavně na účelnost a dobrou ergonomii.

Z pozice řidiče si můžete dobře nastavit polohu sedačky i volantu, také většina ovládacích prvků se nachází přesně tam, kde byste je čekali. Skutečných fyzických tlačítek zde už mnoho nenajdete, ta dotyková ale fungují slušně a málokdy se budete muset trefovat na druhý pokus.

Ilustrační snímek
KVÍZ: Skromnost i opulentní luxus. Víte, v jakých autech jezdí slavné Češky?

Dobrá zpráva je, že klimatizace má svůj vlastní panel pod středovým displejem a jediným ťuknutím tak zapnete odmlžování oken, vniztřní cirkulaci vzduchu nebo třeba vyhřívání sedačky. Skutečná tlačítka se v několika exemplářích nacházejí kolem voliče automatické převodovky a ovládají systém start-stop, jízdní režimy a parkovací asistent.

Zůstávají rovněž na volantu, kde je ve větších modelech už nahradily dotykové plošky. Přiznám se, že tradiční „hardwarové” řešení je mi bližší. Milovníky starých pořádků potěší i klasická řadicí páka a ruční brzda. 

Volkswagen Taigo si můžete prohlédnout ze všech stran také v tomto videu:

Zdroj: Youtube

Centrální displej má pěknou grafiku a také dobrou odezvu, není tedy třeba do něj bušit opakovaně. Nic víc po něm nežádám, snad ještě rychlé spárování s telefonem, které se daří během chviličky a podporuje i Carplay a Android Auto. Během testování se infotainment předvedl jako uživatelsky přívětivý a také stabilní, což jistě potěší všechny, kdo v poslední době zaznamenali stížnosti na zamrzání či padání systému u velkého množství nových aut. 

Silný motor i na dlouhé cesty

Navzdory mému víkendovému dobrodružství je Taigo ve svém živlu hlavně ve městě. Tady se nejlíp uplatní jeho kompaktní rozměry, obratnost, příjemná ovladatelnost a také množství asistentů, které řidiči usnadňují život - ať už jde o parkovací kameru, adaptivní tempomat pro jízdu v kolonách nebo hlídání mrtvého úhlu.

Auto se však neztratí ani na dálnici, zejména když má pod kapotou benzínový čtyřválec o objemu 1,5 litru. Na dnešní dobu a velikost vozu velkorysá motorizace umožňuje Taigu svižnou dálniční jízdu a dostatečnou pružnost pro zrychlování, a to i při naložení až po střechu.

Zároveň dokáže být motor překvapivě úsporný. V režimu „prostě jedu a nic neřeším” si vzal něco kolem sedmi litrů, a když jsem se snažila o plynulou a ekonomickou jízdu, skončila kombinovaná spotřeba na hodnotě 5,7 litru. Jaké milé překvapení!

Topmodelka Naomi Campbell navrhne své vlastní auto. Do parády si vezme BMW XM
Topmodelka Naomi Campbell navrhne své vlastní auto. Do parády si vezme BMW XM

Kromě jedenapůllitru Taigo koupíte ještě s litrovým tříválcem ve dvou výkonových variantách, to pak můžete mít i manuální převodovku. Vrcholná čtyřválcová motorizace je v nabídce pouze s automatem DSG. Ten pracuje ve většině případů svižně a bez povšimnutí, jen při podřazování si občas dá maličko na čas a pak auto vyšle prudce kupředu. Poprvé vás to překvapí a bude to chtít chvilku zvykání.

Jinak je ovšem jízda veskrze příjemná. Podvozek má auto naladěný po volkswagenovsku spíše do tuha, na větších nerovnostech si občas poskočí a z rychlého drcení zatáček velkou radost nemá, jinak od něj však nečekejte žádné záludnosti. Funguje zkrátka tak, aby řidiče ničím nerušil a neobtěžoval, a i po delší cestě z auta vystoupíte svěží.

Kolik vás bude stát

Základní cena Volkswagenu Taigo je stanovena na 539 900 Kč se slabším tříválcem, výbavou Life a manuální převodovkou. Pro čtyřválcovou motorizaci potřebujete alespoň výbavu Style a za tuto konfiguraci zaplatíte od 698 900 Kč. Vrcholná výbava R-Line začíná na 631 900 korunách a kombinace s čtyřválcem přijde na 723 900 korun. 

Pokud máte Taigo na seznamu horkých kandidátů, potěší vás fakt, že dodací lhůty patří k těm nejnižším. V případě, že si nevyberete ze skladových zásob, budete na své auto čekat zhruba tři měsíce. Zajímavé jsou i možnosti financování, které automobilka nabízí, ať už speciální akce na SUV nebo třeba operativní leasing.