Václav Ircing z BESIPu tento rozpor vyvsvětluje zvyšováním limitů pro nahlašování nehod. Ještě před platností nového silničního zákona museli policisté řešit nehody se škodou převyšující 10 tisíc korun. Od července 2006 byl tento limit zvýšen na 50 tisíc. „Co se týče vzrůstajícího počtu mrtvých, je to vždy otázka samotných lidí. Uvolnila se morálka řidičů, projevila se jejich nedbalost. Na silnicích se jezdí velmi rychle a agresivně,“ míní Ircing.

Upozorňuje, že největší počet obětí je ve věku 25 až 34 let. „Často při jízdě telefonují, nesoustředí se. Je mezi nimi řada začátečníků, kteří najeli pět až šest tisíc kilometrů a mají pocit, že jsou zkušení řidiči,“ dodává s tím, že právě těmto šoférům často chybí důležitá vlastnost, kterou je předvídavost. Bourají pak třeba i šestkrát ročně.

Jedna z nejtragičtějších nehod se stala loni na silnici spojující městské části Křimice a Radčice. V mazdě tam pod koly nákladního vozu zahynul 18letý Plzeňan. Další vážná nehoda se stala na Malostranské třídě u vodárny na Slovanech. Nákladní auto smetlo starší ženu a narazilo do formana. Do nich ještě nabourala řidička v renaultu. Muž z formana a chodkyně skončili s těžkými zraněními na emergency, žena zde zemřela.

Nejčastěji se v Plzni bouralo v pátek, nejméně v neděli. V rámci celého Plzeňského kraje přitom právě v neděli zemřelo na silnicích nejvíce lidí. Místem s nejvyšším počtem nehod je křižovatka ulic Klatovská, U Trati a Borská. Následují křižovatky Rokycanské třídy a Hřbitovní ulice, Gerské ulice a Studentské třídy a také Klatovské a Kaplířovy ulice.

Statistika

  • r. 2004 4346(nehody)/6(oběti)
  • r. 2005 4211/7
  • r. 2006 3834/8
  • r. 2007 3400/14
  • Škody r. 07 – 132, 7 mil. kč
  • Škody r. 06 – 140, 3 mil. kč