Japonský výrobce automobilů se stálým symetrickým pohonem všech kol se rozhodl udělat změnu v označování svého menšího modelu. Jeho nová verze se zatím ukázala v japonské specifikaci. Ovšem i pro trhy na dalších kontinentech nebude novinka z hlediska designu a vlastně ani pohonné jednotky zásadně odlišná.

Na to, jak auto vypadá, se můžete podívat do fotogalerie.

Evropané si budou muset zvykat na nové označení. Zatímco dosud se jim tento vůz nabízel s písmeny XV na zádi (přičemž jinde to bylo Crosstrek), v případě třetí generace se název sjednotí právě na Crosstrek.

V oblasti desgnu i vnějších rozměrů jde v porovnání se současným vozem o mírnou evoluci. Ovšem z hlediska techniky už toho mnoho při starém nezůstalo. Unikátní je například způsob svařování karosérie. Její spodní a horní část už nevznikají samostatně, nýbrž jako jeden celek.

Díky tomu se zvýší tuhost skeletu a současně zredukují vibrace přenášené do kabiny během jízdy. Vnější rozměry vozu se změnily jen nepatrně. Vůz se prodloužil o patnáct milimetrů na výsledných 448 centimerů. Auto, přestože si zachovalo světlou výšku 20 centimetrů, je teď o tři a půl centimetru nižší. Rozvor se protáhl pouze o půl centimetru a činí teď 267 centimetrů.

Tišší a bezpečnější…

Dominantou interiéru je nový multimediální displej orientovaný na výšku. Má úhlopříčku 11,6 palce a přebírá ovládání prakticky všech komfortních funkcí. Tedy včetně audiosystému a klimatizace.

Pohonná jednotka bude opět hybridní. Počítat lze se čtyřválcovým zážehovým "dvoulitrem" typu Boxer v kombinaci s elektromotorem. Technici prý zapracovali jak na spalovacím agregátu, tak i převodovce. Cílem bylo opět snížení vibrací a rovněž hluku.

K vyšší úrovni bezpečnosti má přispět další vylepšení systému EyeSight.

Nové Subaru Crosstrek do Evropy zamíří se zpožděním. "Oficiální termín příchodu na náš trh nebyl zatím stanoven," uvedl na dotaz redakce Deníku ředitel tuzemského zastoupení značky Zdeněk Zikmund. Pravděpodobný je ovšem přelom let 2023 a 2024.