Milovníci značky Alfa Romeo, kterých samozřejmě po létech malé aktivity této značky poněkud ubylo, můžou být zatím klidní. I po modernizaci totiž zůstanou jak sedan Giulia, tak také větší SUV Stelvio, poháněné výhradně spalovacími motory.

Facelift samotný ovšem přichází tak trošku na poslední chvíli. Oba zmiňované modely jsou tu s námi již šest let. Zavedené automobilky přitom obvykle vyměňují starší generace za nové již po sedmi letech, když navíc po čtyřech až pěti přichází facelift.

Na to, jak auta nyní vypadají, se můžete podívat do fotogalerie.

Po vizuální stránce se u obou vozů moc neměnilo. Ostatně, ani to nebylo příliš zapotřebí - stále vypadají velmi dobře. Přesto půjde nové verze od té dosavadní rozeznat. Především díky světlometům.

Ty získaly diodovou techniku a jsou navíc adaptivní s matrixovou funkcí. Linky světel pro denní svícení je rozčleňují do tří segmentu. Díky tomu je jasně viditelná jejich spřízněnost s novým modelem Tonale a odkazují rovněž na historický vůz SZ Sprint Zagato.

Vzadu jsou také jiná světla, navíc zakrytá kouřovým sklem. Nejvýznačnější novinkou v interiéru je nahrazení klasického přístrojového štítu digitálním panelem.

Nová verze Competizione

V základních verzích mají jak Giulia, tak Stelvio poháněna pouze zadní kola. Nabízet se ale nadále bude i pohon všech kol.

Pod kapotou budou moci být umístěny vznětové agregáty s výkonem buď 160 nebo 210 koňských sil. Zatím jedinou oznámenou "benzinovou" motorizací je turbomotor s 280 koňskými silami.

Novým výbavovým stupněm pro oba vozy se stává Competizione. Poznáte ho podle speciálního matného odstínu šedé barvy i červeně lakovaným brzdovým třmenům.

Ve výbavě, kromě například 21palcových kol, koženého interiéru s červeným prošíváním, audiosystému Harman Kardon, jsou i elektronicky řízené tlumiče.

Oba vozy se začnou prodávat v prvních měsících příštího roku.