Zatímco 3008 má v nové generaci karoserii „fastback-suv“ se splývavou zádí, 5008 má klasické hranaté SUV tvary. Oba vozy jedou na platformě STLA Medium, v případě 5008 se však jedná o prodlouženou verzi s rozvorem 289 centimetrů, a s celkovou délkou 479 centimetrů.

Díky tomu se v zavazadelníku najde místo na 748 litrů zavazadel v klasickém pětimístném rozložení. I když ale vztyčíte šesté a sedmé sedadlo ve třetí řadě, pořád je tu velmi nadstandardních 259 litrů a navíc systém dvojité podlahy, který nabídne pod podlážkou dalších 80 litrů. Vejde se sem mimo jiné i vrchní kryt zavazadelníku, což je velmi praktické.

Když potom sklopíte všechna sedadla kromě předních, máte místo až na 1 815 litrů zavazadel. Sedadla druhé řady jsou navíc řádně modulární – posuvná lavice je dělená v poměru 60/40, opěradla potom v poměru 40/20/40, takže lze sklopit jen prostřední při převozu delších předmětů. Každé z opěradel má taky nastavitelný sklon.

Podívejte se na uspořádání sedadel v krátkém oficiálním videu:

| Video: Youtube

Opomenout nesmíme ani vyhřívání sedadel ve druhé řadě, čímž se dostáváme do sféry komfortních prvků. Nejlépe jsou na tom samozřejmě přední sedadla, která mají ortopedickou certifikaci AGR, nechybí masážní funkce a novinkou jsou dofukovací bočnice.

Palubní desce potom dominuje velký „komplet“ dvou desetipalcových displejů, spojený do jednoho celku. Je tu displej infotainmentu uprostřed a samozřejmě displej před řidičem, nahrazující klasické budíky. Pozice přístrojového štítu vůči volantu je navržena samozřejmě tak, jak je u Peugeotu zvykem, takže se na displej kouká přes volant, nikoliv skrz něj. Svým způsobem displeje jsou také nastavitelná tlačítka i-Toggles, kterými se ovládají uživatelsky volitelné funkce.

I v Peugeotu je už součástí infotainmentu hlasový asistent, propojený s generativní umělou inteligencí ChatGPT, aby uměl zodpovídat i záludnější dotazy. Pomoc při řízení poskytuje celá plejáda jízdních asistentů – právě sem lze zařadit i novou generaci světlometů Pixel LED, přizpůsobující paprsek dálkového světla podmínkám provozu.

I 5008 bude k dispozici jako elektromobil – potažmo jsou to právě elektrické verze, nazvané E-5008, které automobilka zmiňuje nejvíce. Dohromady budou k mání 3 varianty, z toho jedna s pohonem všech čtyř kol. Verze s pohonem předních kol mají výkon 157 nebo 170 kW, obě pak shodně točivý moment 345 Nm. Čtyřkolka má 157 kW vpředu a dalších 80 vzadu, celkový výkon je tedy 237 kW a točivý moment 515 Nm. Kapalinou chlazená baterie má 400V technologii a v závislosti na verzi dojezd až 660 kilometrů na jedno nabití. Ve voze nechybí ani tepelné čerpadlo, zajišťující tepelný komfort s minimální spotřebou.

A jak to vypadá na poli spalovacích motorizací? V nabídce se objeví mild-hybrid a plug-in hybrid, ovšem o druhém jmenovaném jsme se zatím nic nedozvěděli. Mild-hybridní motorizací, která bude zároveň sloužit i jako základ nabídky, je pohon 136 e-DCS6. Jeho základem je tříválec 1,2 litru, spojený se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pomocným elektromotorem. Výkon činí poměrně nevalných 136 koní.

Prodeje nové generace 5008 startují na podzim letošního roku, ceny zatím neznáme. Vůz se bude vyrábět ve francouzském Sochaux a ve Francii budou montovány také baterie pro plně elektrické verze – ty se vyrábí v továrně v Douvrinu.