Nabídka rodinně orientovaných modelů značky Ford se na začátku podzimu opět rozrostla. Nová generace modelu Tourneo Connect se bude prodávat ve dvou délkových variantách, přičemž do názvu té prodloužené se přidává slovo Grand.

Na exemplář, který jsme získali pro první jízdní seznámení, se podívejte do naší komentované fotogalerie.

Zákazníci budou moci vybírat ze dvou motorizací. Zážehová čtyřválcová přeplňovaná patnáctistovka poskytuje maximální výkon 114 koňských sil, dvoulitrový turbodiesel je pak schopen vyprodukovat až 122 koní. Tato motorizace bude navíc  (ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou) schopna na přání roztáčet všechna čtyři kola.

Základní cenovka byla pro český trh stanovena na 599 300 Kč bez DPH. S daní pak vyjde vůz na 725 153 Kč. Příplatek za automatickou převodovku činí (s DPH) 65 500 Kč). Delší verze Grand má cenovku navýšenou o 46 000 Kč. Jak krátká, tak logicky také delší varianta může být vybavena sedmi sedačkami.

V základní výbavě už jsou kola z lehké slitiny, rádio s displejem s úhlopříčkou 8,25 palce, startovací tlačítko, přední a zadní parkovací senzory, manuální klimatizace, mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáčky, tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, vyhřívané sedadlo řidiče a spolujezdce, sklopná a vyhřívaná venkovní zpětná zrcátka, boční posuvné dveře na obou stranách karosérie, střešní ližiny a dokonce v případě naftových verzích také elektrické přídavné topení.

Vyšší ze dvou stupňů výbav se nazývá Active a lze ji snadno rozpoznat i díky exteriérové designové sadě. Jiná je tedy maska chladiče obkroužená navíc chromovanou lištou, auto má nelakované spodní části nárazníků, nástavce blatníků a spodní lišty dveří.

Active má speciální potahy

Dále zákazníci s touto výbavou získají speciální látkové potahy s modrým prošíváním, lampičky na čtení ve všech řadách, odpadkový koš ve dveřích spolujezdce a místo šestnáctipalcových kol z lehké slitiny o palec větší. Příplatek za tuto výbavu je něco málo přes třicet tisíc korun.

Auto jsme zkoušeli ve středních Čechách, v členitém terénu obklopujícím přehradní nádrž Slapy. Lidé od Fordu si pro nás připravili i několik netradičních úkolů. Například slalom, při němž jsme měli výhodu spočívající v kratším převisu zadní části nebo nakládání co největší množství papírových krabic do prostoru interiéru za předními sedačkami. V tomto případě jsme naopak oproti kolegům s delšími vozy měli nevýhodu. Přesto nás překvapilo, kolik toho tento poměrně kompaktní vůz dokáže vstřebat.

Naftový dvoulitr pracující pod přední kapotou je velmi dobře odhlučněn. Pro rodinné ježdění je silný dostatečně a navíc jeho spotřeba se i při hodně svižné jízdě "vešla" do sedmi litrů.

Rodiny budou nadšeny z doslova nadbytku odkládacích prostor v interiéru. Nachází se třeba také na vrchní části palubní desky nebo pod stropem.

Druhá řada může posloužit k přepravě i hodně narostlých dospělých, ta třetí je samozřejmě už vyhrazena spíše pro menší děti.

Ford, na rozdíl od Volkswagenu, který má Caddy rovněž k dispozici s plechovou nákladovou skříní, nebude tuto užitkovou verzi zatínm nabízet. Její příchod na trh se plánuje až na dobu vzdálenou od současnosti zhruba dva roky.