Osmiválcový dvojnásobě přeplňovaný zážehový motor se zdvihovým objemem válců čtyři litry a k tomu elektromotor pohánějící zadní nápravu. To je, samozřejmě se spoustou elektroniky, vysokonapěťovou baterií a řadou dalších unikátních konstruktérských řešení recept Mercedesu na vytvoření nejvýkonnějšího luxusního sedanu v jeho historii.

Prohlédnout si ho ze všech úhlů můžete v naší fotogalerii.

Výsledkem je vůz, který je schopen zrychlení z nuly na stovku během 3,3 sekundy. Maximální rychlost je pak omezena na tempo 250 kilometrů v hodině. Lze si ale připlatit za paket, který pak dovolí zrychlit ještě o dalších 40 kilometrů v hodině.

Pohonné ústrojí tvořili technici divize AMG společně s těmi, kteří mají na starost agregáty pro tým Mercedes ve Formuli 1. Samotný spalovací motor poskytuje výkon 604 koňských sil. Ten se stará pouze o roztáčení kol na přední nápravě. Zadní má na starosti výhradně elektromotor.

Díky němu lze jet také úplně bez emisí. Energie v baterii s kapacitou 13,1 kWh vystačí na překonání vzdálenosti 33 kilometrů. Menší vadou na kráse, že její přítomnost v útrobách vozu zmenšila zavazadlový prostor na skromných 305 litrů.

Oba agregáty jsou propojené s devítistupňovou automatickou převodovkou. Vzadu je navíc elektronicky řízený samosvorný diferenciál a přídavná dvoustupňovou převodovka.

Řidič si může vybrat některý ze sedmi jízdních módů. Počínaje plně elektrickým až po ultimativní Sport +.

Vzadu místo jen pro dva

Výkonu pohonných jednotek musí samozřejmě odpovídat také podvozkové díly na tomto 2,6 tuny vážícím automobilu. Sériově je k dispozici vzduchové odpružení s adaptivními tlumiči. Zlepšovat manévrovatelnost ve stísněných prostorách a zrychlit v táhlých obloucích pomáhá systém pro natáčení zadních kol.

Vůz jezdi na 21palcových kolech, o zpomalování se starají karbon-keramické brzdy.

Mimořádné výkonové parametry signalizuje také vnější design vozu. Například mřížka chladiče je jiná než u standardních verzí "eska" a auto lze rozpoznat také podle agresivnějšího nárazníku. Pozměněné byly také boční prahy a samozřejmě lze vzadu spatřit do nárazníku zabudované čtyři výfukové koncovky.

Uvnitř pak zůstal zachován stejný luxus jako v jiných verzích tohoto vozu. To tedy znamená, že prakticky vše se ovládá dotykem. Vzadu jsou pouze dvě místa. Pasažéři si však pohoví v luxusních křeslech potažených kůží s vyraženým logem AMG.