Škoda Auto je od letošního jara garantem snahy koncernu Volkswagen zajistit si co největší tržní podíl na stále rostoucím trhu s novými osobmími auty v regionu jihovýchodní Asie. Podle odborných odhadů by předpokládaný objem prodje nových automobilů v regionu, který kromě Vietnamu zahrnuje také země jako Kambodžal, Laos, Singapur, Malajsie či Filipíny, by měl na konci tohoto desetiletí dosáhnout 4,5 miliónu kusů. 

Koncern Volkswagen by měl rád v té době tržní podíl pět procent, což odpovídá zhruba 225 tisícům automobilů.

Dodávat na tyto trhy by se auta měla dodávat jak přímo z evropských a dalších výrobních závodů koncernu, ale rovněž z nově budované továrny přímo ve Vietnamu. Tu staví vietnamská společnost.

Některé rysy chystaných vozů naznačil již vloni představený koncept Vision 7S
Už za dva týdny Škoda odhalí hodně ze své budoucnosti. Další novinky ještě letos

„Spolupráce s místním partnerem ve Vietnamu představuje významný milník ve strategii internacionalizace Škoda Auto: Vstup do Vietnamu navíc otevírá cestu k přístupu na další trhy v regionu ASEAN. Abychom mohli co nejrychleji využít tamní obrovský prodejní potenciál, začali jsme již intenzivně pracovat na rozvoji prodejní sítě: V současné době zakládáme první partnerské prodejny, začínáme v Hanoji, následuje Da Nang a Ho Či Minovo Město a již v červnu sem začneme dovážet první vozy z Evropy,“ uvedl Martin Jahn z představenstva společnosti Škoda Auto.

Návštěvu premiéra Fialy na stavbě nové továrny automobilka z Mladé Boleslavi chápe jako podporu jejích obchodních aktivit v této zemi.

Česká značka zahájí působení nejprve dovozem evropských modelů Kodiaq a Karoq(letos) a následně nabídku doplní Superb a Octavia (v roce 2024). V budoucnosti portfolio rozšíří také plně elektrický vůz Enyaq iV.

„Vstup na trh ve Vietnamu umožňuje společnosti Škoda Auto využít synergie, které nabízí geografická blízkost Indie. V nově budovaném závodě v provincii Quảng Ninh bude již v roce 2024 spuštěna montáž modelů Slavia a Kushaq z kompletně rozložených sad (CKD –Completely Knocked Down), dodávaných z výrobního závodu značky Škoda v Indii,“ uvedla Škoda v tiskové zprávě.