Některé obchodní řetězce ceny produktů v porovnání s těmi loňskými snížily. „Naším záměrem je nabízet široký výběr zboží za dobré ceny. Již v srpnu minulého roku jsme zahájili kampaň trvale nízkých cen, ve které chceme pokračovat, takže nezdražujeme,“ řekl ředitel komunikace jednoho z řetězců Libor Kytýr.

Zákazníci, které jsme oslovili v obchodech, tato slova potvrzují. „Ceny zboží v oddělení drogerie mi připadají stejné nebo podobné těm loňským. My se navíc snažíme využívat různých akčních nabídek, takže na nákupech předmětů denní potřeby spíše ušetříme,“ sdělila nám Soňa Lišková.

Lidé ale méně využívají služeb, které nabízí pošta. „Již v minulém roce jsem přestal posílat pohledy a přání poštou. Je to drahé. Využívám raději internetovou poštu,“ uvedl důchodce Josef Uhlík. Důchodci se teď snaží šetřit, kde se dá. „Odhlásil jsem také předplatné časopisu, vystačím s novinami. Nejvíce se děsím růstu cen potravin, nájemného a ostatních služeb,“ dodává pan Uhlík.