Železniční zastávce v Plzni-Koterově zvoní hrana. Vlaky na železniční trati mezi Plzní a Českými Budějovicemi tu přestanou zastavovat, namísto v Koterově zabrzdí až v nově vybudované zastávce Plzeň-Slovany poblíž křižovatky Částkovy a Lobezské ulice.

Vše je v režii státní Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a změna nebude dříve než za několik let. Už teď s tím ale souhlasili městští radní, protože aktuálně začíná příprava potřebné technické a projektové dokumentace k zadání stavby.

Podle náměstka primátora Petra Náhlíka (KDU-ČSL) umožní železniční zastávka na novém místě obsluhu mnohem většímu počtu Plzeňanů a to zejména ze druhého a čtvrtého městského obvodu. „Podpořili jsme vznik nového přestupního uzlu mezi linkami Integrované dopravy Plzeňska (linky MHD č. 12, 29 a 30), osobních vlaků ČD, Plzeňské linky a linky ČSAD Starý Plzenec-Lhůta-Plzeň," uvedl Náhlík.

Zastávka Plzeň-Koterov je první zastávkou ve směru od Hlavního nádraží. Od něj je vzdálená čtyři kilometry a podle průzkumů je na ní obrat cestujících asi 140 za den na 46 vlaků, tedy v průměru tři cestující na vlak. Zastávka v Koterově nemá přímé napojení na tramvaj č. 2 ani na městské autobusy 22 nebo 51. K tramvaji je z ní daleko asi kilometr, k autobusům cca 0,9 km.

Kdy se cestující mohou na změnu železniční zastávky připravit? Podle mluvčího Správy železniční a dopravní cesty Jakuba Ptačinského je tato akce součástí rekonstrukce železničního uzlu Plzeň, ale až jeho páté stavby. „Aktuálně realizujeme první stavbu rekonstrukce uzlu, která zahrnuje úpravu tzv. pražského zhlaví (prostor pro vjezd do stanice Hl. nádraží – pozn. redakce) a severní část kolejí v samotné stanici," potvrdil Ptačinský.

V příštím roce má navázat druhá stavba – jižní část stanice Hlavní nádraží a most přes Mikulášskou třídu, čímž dojde k propojení obou modernizovaných částí. „Pokud se bavíme o Koterově, tedy 5. stavbě, pak je realizace naplánována do horizontu let 2019-2021," dodal Ptačinský.