VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Údržbář PMDP: Na autobusech zamazáváme rez

Plzeň – Škrábance, rezavé skvrny, pomuchlané plechy z drobných kolizí. To vše musí z vozů dopravního podniku urychleně pryč. Co nejdříve a hlavně co nejlevnějším možným způsobem.

3.11.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

Pracovníci údržby Plzeňských dopravních podniků (PMDP) teď zaměstnávají právě tyto práce, protože od ledna si veškerý vozový park a také 240 pracovníků údržby přebírá Škoda Transportation. Ta začne provádět kompletní servis a údržbu všech asi 350 vozidel dopravních podniků a do konce roku 2013 vybuduje ve svém areálu vozovnu pro vozy MHD. Podle smlouvy s městem se bude podnik starat o vozový park 30 let a kontrakt na údržbu a stavbu depa je za 12 miliard Kč.

„Najeli jsme teď na systém provést co nejvíce oprav za co nejmenší peníze," potvrdil jeden z pracovníků údržby dopravních podniků. „Třeba rezavá místa na vozidle, hned několik za sebou, se zamalovávají barvou," tvrdí muž, který v údržbě pracuje deset let. I další drobnější závady, které dříve čekaly na řádnou opravu, se prý nyní ´flikují´ přímo na dílně systémem broušení, kytování a pak zalakování barvou, i když podle dřívějších pravidel by rozhodně putovaly na pořádnou opravu do lakovny.

Provozně technický ředitel dopravních podniků Luboš Pašek tvrdí, že takové informace nemá a že systém servisu a oprav vozidel se nijak nezměnil. „Dopravní podnik nadále servisuje, udržuje a opravuje vozidla tak, jak mu předepisuje platná legislativa. Cílem je mít vozidla v tom nejlepším technickém stavu, aby mohla bezproblémově plnit dopravní výkon," uvedl Pašek.

Připustil však, že na druhé straně je pravdou, že nad rámec servisu a oprav se teď provádí odstraňování poškozených částí vozidel způsobených buď drobnými poškozeními z provozu, nebo vzhledem ke stáří vozidel i rzí. „Plyne to ze závazku PMDP vůči budoucímu poskytovateli servisu, že mu budou předána vozidla v bezvadném stavu," doplnil Pašek.

Nové depo dopravních podniků vyroste na 12 hektarech škodováckého areálu na Karlově, z čehož přes 4,5 ha bude zastřešeno a vybaveno technologiemi. Servis vozidel ale Škodovka převezme už od lena, zatím jej bude provádět v prostorách dopravních podniků, kde bude platit nájem.

Škodovka ve smlouvě s městem slíbila, že dva roky nikoho ze zaměstnanců nepropustí a i poté se budou počty pracovníků snižovat pouze přirozenými odchody.

Autor: Dana Veselá

3.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

PRAVDA, středa 21. června 1967. Článek Silnice mají zpoždění vyšel na titulní straně deníku. Doprava byla i tehdy velké téma, které čtenáře zajímalo.

Sto osmnácti tisíc aut? Bývávalo

zahradní kuchyně

Vařit můžete i pod širým nebem

Hospic sv. Lazara bude zelenější

Plzeň – Částku 80 tisíc Kč dostane z městského fondu životního prostředí Hospic sv. Lazara v Plzni na ozelenění vnitrobloku a terasy.

Lyžař Ondřej Bank podpořil Respektuj 18!

Plzeň - Kampaň, která upozorňuje na pití alkoholu dětmi a mládeží, včera v Plzni podpořil při dni Respektuj 18! několikanásobný mistr České republiky v lyžování Ondřej Bank.

Jednejte spolu, vyzval protistrany soud

Plzeň - Krajský soud v Plzni v pondělí vynesl zásadní rozhodnutí ve sporu mezi městem Plzní a společností Amédeus Real.

Netradiční místa k přespání: kasárna nebo bývalá hájovna

Plzeňský kraj - Někteří návštěvníci vyloženě preferují místa bez připojení k internetu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies