VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Turistů v Plzni bude spíš ubývat

PLZEŇ/PRAHA - Počet klasických zahraničních turistů v Plzni se na počátku tisíciletí dostal zřejmě na vrchol a teď už bude stagnovat nebo i pomalu klesat. Naznačuje to člen prezidia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura, podle něhož se regiony, kromě Karlových Varů, zřejmě zařadí do závěsu Prahy. Tam prý letos klesl počet zahraničních turistů o 10 procent. To má vliv na celou ČR.

16.7.2007
SDÍLEJ:

Skupinka turistů na prohlídce PrazdrojeFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

„Nastalo období druhých návštěv. Cizinci, kteří rádi cestují, už pražské nebo i jiné české památky viděli. Druhé návštěvy jedné lokality jsou klidnější, zaměřené na pobyt. Z toho by teoreticky mohly profitovat regiony, ale cizinci dají přednost spíše Rakousku,“ předjímá Okamura.

Cizinci si prý totiž z prvních návštěv ČR odváží sice pozitivní dojem z krásy měst, ale negativní ze služeb. „Předražené pražské taxíky, nepříjemná obsluha v restauracích je bohužel realita,“ říká Okamura s tím, že turista si podle Prahy dělá obrázek o celé zemi.

Cestu z propadu turistů vidí odborníci ve snaze se odlišit, nabízet pohromadě více druhů vyžití a pěstovat si vlastní klientelu. Příkladem posledního je třeba plzeňský kemp Ostende, který mají rádi Němci a Holanďané. „Máme zhruba pět rodin, které sem v létě jezdí pravidelně každý rok, a další, které se vrátí jednou za čas,“ říká provozovatel Antonín Hegner.

Hromadnou nabídkou aktivit se myslí informovat turisty společně o možnostech, například hraní golfu, koupání, zorbingu, paintballu, vyhlídkových letů, seskocích padákem nebo cykloturistice.

Podle Okamury Plzeň hendikepuje i dálnice a blízkost Prahy. „Cizinec v Praze se zpravidla dozví jen o pivovaru. Dálnice ale umožní jeho prohlídku za odpoledne a turista se vrací zpět, aniž by tu alespoň jednou přespal. Právě přespání je ale pro místo to nejpodstatnější,“ říká Okamura.

Podle šéfa Hotelu Plzeň Marka Audese chybí ve městě cestovní kanceláře, které by se specializovaly na dovoz turistů. „Teď je v Plzni pouze jedna incomingová cestovní kancelář,“ říká Audes.

Nejspolehlivějším barometrem návštěv turistů je právě pivovar. Ten v loňském prvním pololetí navštívilo 81 tisíc lidí. Letos to bylo 80 tisíc, i když pivovar dělal v únoru speciální prohlídkové akce.

16.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bednění, pod nímž se skrývá socha sv. Jiří.

Socha chátrá, 30 let je schovaná

Ilustrační foto.

Dvě problémové školy v kraji

AKTUALIZOVÁNO

Po brutální vraždě bezdomovce na Roudné zůstala ve stanu kaluž krve

Plzeň - Sobotní hádka dvou bezdomovců na Roudné skončila vraždou. Pachatel se po hrůzném činu šel udat.  

Ráj gladiol. Jaroslava má na zahradě přes 200 druhů

Žinkovy - Kdybyste teď navštívili Jaroslavu Rybákovou v Žinkovech, stoprocentně od ní dostanete krásnou kytici gladiol.

Na Mži vyplul i prezident s ochrankou

Plzeň – Černý superb s pražskou poznávací značkou si razí cestu přes množství diváků. Uvnitř automobilu sedí pan prezident se svou ochrankou.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení