VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Trať z Kralovic do Čisté mohou zachránit obce

Severní Plzeňsko – Nad železniční tratí mezi Kralovicemi a Čistou se stahují mraky. Návrh nového jízdního řádu totiž počítá s tím, že vagony na této trase nahradí autobusy a vlaky budou jezdit jen mezi Čistou a Rakovníkem.Nebylo by to poprvé. Kvůli špatnému stavu už vlaky mezi Čistou, Kralovicemi a Mladoticemi přestaly jezdit v roce 1997.

1.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Sekanina

Úsek Kralovice – Čistá se však v roce 2001 podařilo znovu zprovoznit, trať vedoucí opačným směrem do Mladotic ale takové štěstí neměla. Dnes je zarostlá a rozkradená.

Obyvatelé i představitelé obcí se proto bojí, že se to samé stane s kolejí do Čisté.
S návrhem přišel Plzeňský organizátor veřejné dopravy – POVED. „Vlakem z Kralovic do Čisté jezdí maximálně tři až devět lidí," zdůvodňuje návrh ředitelka POVED Zdeňka Kmochová a dodává, že provoz 5,7 km dlouhého úseku vyjde Plzeňský kraj ročně na tři miliony korun.

Obce říkají ne. „Starostové nesouhlasí ani ne kvůli dopravě do škol a práce, ale kvůli nákladní dopravě. Jak vlak zmizí, už se nevrátí," míní náměstek hejtmana Ivo Grüner.

Jeho kolega Jaroslav Bauer, náměstek pro oblast dopravy, dodává, že „pokud by trať byla dále provozována, tak za významného přispění obcí".

Grüner se prý na setkání se starosty chystá. „Budeme mít jednání, jestli by obce na provoz přispěly. Byli bychom rádi, kdyby trať mohla sloužit alespoň některým spojům. Například kralovická firma s odpadovým hospodářstvím Becker uvažuje, že by odpady odvážela vlakem," uvedl Grüner s tím, že zprovoznění trati stálo kraj v roce 2001 přes 40 milionů korun. „Bylo by nehospodárné to zavřít," upozornil.

Nad vyhozením peněz se pozastavuje také Vladimír Přibyl, starosta Kožlan, kudy trať prochází. „Vynaloží se miliony korun a po několika letech dráhy trať zavřou," diví se starosta a přiznává, že jízda vlakem je spíše turistickou záležitostí. „Zachování provozu ale nejspíše nebudeme schopni dotovat. Jsme malé městečko," dodává.

Starostu Kralovic se nám včera kontaktovat nepodařilo, nicméně město se na svém webu k návrhu vyjádřilo už v srpnu. „Město vyslovilo s tímto návrhem nesouhlas a staví se zásadně proti snaze ČD postupně zrušit trať, která byla v úseku Rakovník–Kralo-vice v nedávné době velkým nákladem opravena," zní stanovisko Kralovic.

Nový jízdní řád má vstoupit v platnost 15. prosince.

Autor: Pavel Korelus, Miroslava Tolarová

1.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Bouřka se silným větrem zaměstnala hasiče v celém kraji

Daniel Kolář z Plzně.

Vyhlídky na postup jsou příznivé, říká Daniel Kolář

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Meteorologové varují před velmi silnými bouřkami

Plzeňský kraj - Tropické teploty dnes v Plzeňském i Karlovarském kraji vystřídají velmi silné bouřky.

Na Karlovarské se střetlo osobní auto s chodkyní. Žena v nemocnici zemřela

Plzeň - Kolem třinácté hodiny přecházela sedmasedmdesátiletá žena přechod pro chodce na tramvajovou zastávku U Družby. Na přechodu došlo k nešťastnému střetu mezi ní a osobním vozidlem Toyota Corolla.

Bartoloměj dnes rozezní zvony pro Barcelonu

Plzeň – V pátek před půl šestou hodinou večerní se Plzní ponese magický souzvuk všech pěti zvonů z věže katedrály sv. Bartoloměje na náměstí Republiky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení