Výstava samozřejmě klade důraz také na Přeštice, které dříve byly významným bodem na železniční mapě. „Výstava končí ražbou tunelu pod Špičákem a stavbou druhého úseku z Nýrska do Železné Rudy, který bude mít výročí zase příští rok," uvedla vedoucí muzea Drahomíra Valentová.

Kromě fotografií ze stavby výstava nabízí historické snímky nádraží na trati, dobové plány, železničářské uniformy, odznaky, jízdenky a další propriety, jízdní řády, telegrafy…

„Vše pochází ze sbírek Václava Simbartla a Petra Petra. Pan Simbartl je navíc bývalý strojvedoucí, který jezdil na parních lokomotivách, a díky němu jsou na výstavě k vidění i součásti lokomotiv, jako reflektory nebo pomůcky pro posunovače," popsala Drahomíra Valentová.

Plzeň – Železná Ruda20. 9. 1876 – zahájen provoz na prvním úseku trati Plzeň-Nýrsko
20. 10. 1877 – zahájen provoz na druhém úseku z Nýrska do Železné Rudy s nejdelším tunelem na území republiky o délce 1747 metrů a se dvěma kratšími
30. 3. 1873 – dohoda o napojení u Železné Rudy na Bavorskou východní dráhu
6. 7. 1945 – první přímý osobní vlak ze Železné Rudy do Plzně
10. 1. 1946 – zahájen provoz 
ze Železné Rudy do Deggendorfu 
zdroj: Dům historie Přešticka

Část výstavy je také interaktivní – návštěvníci si mohou orazit jízdenku nebo vidět, jak funguje parní stroj.

Kdo bude mít zájem, může si v neděli mezi 14. a 16. hodinou výstavu prohlédnout během komentovaných prohlídek, jež povede právě sběratel Václav Simbartl.