VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tramvaje ze Škodovky čelí kritice. Sníh prý ale zvládají

Plzeň – Kritice ze strany pražské TOP 09 čelí v těchto dnech plzeňská společnost Škoda Transportation. Nízkopodlažní tramvaje ForCity 15T, které dodala do hlavního města, totiž údajně nezvládají jízdu ve sněhové kalamitě. To zástupci firmy rezolutně popírají.

17.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv

„Nová tramvaj ForCity pro Prahu i přes limity konstrukce plně nízkopodlažní tramvaje stanovené normy převyšuje a zvládá sněhovou pokrývku šest centimetrů sněhu a tři centimetry vody,“ říká Václav Petr, ředitel Realizace Škoda Transportation.

Podle mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Ilony Vysoudilové není navíc pravda ani to, že by některý z vozů musel být kvůli sněhu odstaven. „Při letošní kalamitní situaci nebyly odstaveny z provozu žádné nízkopodlažní tramvaje. Dopravní podnik disponuje upravenými pluhy, které jsou schopné zajistit průjezdnost všech tramvajových vozů včetně nízkopodlažních,“ sdělila Vysoudilová.

Podle výrobně–technického ředitele Plzeňských městských dopravních podniků Luboše Paška musely tramvaje projít před uvedení do provozu kontrolou Drážního úřadu. „Pokud by tam byly nějaké problémy, přišlo by se na to,“ říká Pašek. V Plzni prý letos tramvaje potíže s průjezdem ve sněhu neměly. „Nebyly problémy s žádnými vozy včetně škodováckých Aster. A to byla sněhová kalamita poměrně velká,“ dodává Pašek. V PMDP působí dvanáct let, a za tu dobu se prý ani jednou nestalo, že by tramvaj na sněhu neprojela. Vozy prý průjezd sněhem zvládají, koleje jsou navíc udržovány.

V západočeské metropoli jsou v současné době v provozu tramvaje T3 a KT8 z ČKD, ASTRY ze Škodovky a také modernizované vozy T3. O tom, že by se v Plzni mohli prohánět tramvaje For City se zatím prý neuvažuje. „Pro naše potřeby jsou kapacitně příliš velké. Podle našich průzkumů, by nebyly vytížené,“ vysvětluje.

Konstrukce tramvají se musí řídit normou ČSN ze sedmdesátých let. Obecným požadavkem je vzdálenost všech částí tramvaje šest centimetrů od povrchu. Právě i norma obsahuje zvládnutí pěti centimetrů vrtvy sněhu a jednoho centimetru vody. „ForCity i přes konstrukční limity stoprocentní nízkopodlažnosti požadavky splňuje a zvládá šest centimetrů sněhu a tři centimetry vody,“ konstatuje generální ředitel Škody Transportation Josef Bernard.

Porovnání podvozků tramvají T3 a 15T najdete ZDE.

Autor: Ladislav Vaindl

17.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Cyklista Roman Kreuziger na Sportmanii
6

Autogram? Foto? Sportmanie láká hvězdy

Trénink FC Viktoria na Kypru
6

FOTO: Trénink Viktorie zpestřila bitka fanoušků i ohňostroj

Muž nezvládl řízení, s autem vletěl do lesa

Záluží – Vážná zranění utrpěl 84letý muž, jehož vůz havaroval ve středu ráno na silnici mezi Zálužím a Plzní.

Kvůli nahlášené bombě evakuovali policisté část Prešovské

Plzeň - Anonymní oznámení o nastražené bombě v Prešovské ulici zaměstnalo ve středu odpoledne kriminalisty i psovoda se služebním psem. 

Kopic: S vedrem se musíme vypořádat

Larnaka (od zvláštního zpravodaje Deníku) – Teplota přesahující třicítku a velké dusno. Záložník Viktorie Plzeň Jan Kopic si uvědomuje, že kromě soupeře a bouřlivého prostředí na stadionu AEK Arena se musí mužstvo na Kypru vypořádat i s nepříjemným klimatem.

Minipozemek u Globusu možná čeká vyvlastnění

Plzeň - Pětašedesát metrů čtverečních je nutných pro západní okruh Plzně.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení