Jednalo se se Správou veřejného statku, útvarem investic a příslušnými plzeňskými odbory o postupech a projektové dokumentaci. Ta by měla sloužit studentům ZČU a lidem, kteří zde pracují i nakupují.

„Rádi bychom začátkem příštího roku získali územní rozhodnutí a v polovině roku 2009 stavební povolení. Bude třeba odkoupit pozemky, na kterých by měla 1,7 kilometrová tramvajová trasa být. To bychom měli zvládnout asi do roka a půl. Bez jejich výkupů by měla stavba stát 400 milionů. Předpokládáme, že tyto peníze získáme od ministerstva dopravy,“ řekl Uhlík.

Tramvaj by měla jezdit Kaplířovou ulicí, kolem univerzity, až ke křižovatce s ulicí U letiště. „Tramvajové trati by se částečně přizpůsobily i zastávky třicítky. Luxusní zastávka by měla být u křižovatky Klatovské a Kaplířovy a na křižovatce Kaplířovy a Dobřanské plánujeme přestupní terminál,“ sdělil Uhlík.

Za jak dlouhou dobu bude tramvaj na Borská pole jezdit, ale nedokázal náměstek zatím odhadnout. „Všechno to závisí na penězích. Teď děláme vše pro to, abychom měli připravené kroky, které je nutno udělat co nejdřív,“ dodal Uhlík.