Dle informací Miroslava Jaroše, krajského radního pro dopravu, se v roce 2008 připraví nový návrh IDP. „Chtěli bychom, aby v něm byl systém. Uvažujeme, že vnitřní zónu zmenšíme a vnější zónu naopak rozšíříme,“ řekl Jaroš.
IDP má v současné době dvě zóny, vnitřní a vnější. Vnitřní zóna zahrnuje Plzeň, Dýšinu, Chrást, Kyšice, Smědčice, Starý Plzenec, Tlučnou a Vejprnice. Vnější zóna obce, které jsou už ve větší vzdálenosti, například Nýřany nebo Dobřany. Podle toho jsou stanovené také ceny jízdného. „Vnější zóna zahrne obce až do třiceti kilometrů od Plzně,“ pronesl Jaroš s tím, že je to reálné v roce 2009. Do vnější zóny navíc budou spadat všechny obce, které nyní patří do vnitřní. Právě jejich obyvatele postihne citelné zdražení předplaceného jízdného. Mohou platit až dvojnásobek současné ceny.
Představitelé obcí se bouří a hovoří o lobby ČSAD na kraji. Ten totiž bude mít na starost i přerozdělování tržeb z IDP. Dělí se mezi pět dopravců. Tím největším jsou Plzeňské městské dopravní podniky, které z ročních tržeb ve výši zhruba 200 milionů korun inkasují přibližně 94 procent.
Kolik by za dopravu platili obyvatelé obcí vyřazených z vnitřní zóny IDP do vnější? Teď platí měsíčně 350 korun (po Novém roce 390 korun). Za vnější zónu by si museli navíc připlatit 400 korun (po Novém roce 440 korun). Takže konečná cena jízdného se vyšplhá na 750 korun (po Novém roce 830 korun). Což znamená nárůst téměř o 113 procent.