Přes 7300 kilometrů silnic, přes sto tisíc vozidel… Tak vypadala před padesáti lety doprava v tehdejším Západočeském kraji. Deník Pravda o ní 21. června 1967 otiskl článek Silnice mají zpoždění, ze kterého si můžeme udělat obrázek. „Nejvíce jsou zatíženy silnice vybrané sítě Kařez – Plzeň – Rozvadov (Stříbro – Cheb), Plzeň – Horažďovice, Cheb – K. Vary – Lubenec a Plzeň – Karlovy Vary – Ostrov, na které se soustřeďuje téměř polovina veškeré dopravy,“ psal deník.

Už čtyři roky bylo rozhodnuto, že začne stavba dálnice D5, která by ulevila hlavně zmíněné síti mezi Kařezem a Rozvadovem, ovšem muselo se ještě čekat. Vůbec první článek dálnice, most v Berouně začal růst v roce 1976.
V roce 1967 bylo v Západočeském kraji 7302 km silnic, z nich 64 procent bezprašných. Jezdilo po nich 118,8 tisíce aut a Pravda upozorňovala, že rozvoj silniční sítě zaostává za rozvojem motorismu.

Pozornost se věnovala také městům, která už tehdy byla přecpaná, hlavně Plzni a Karlovým Varům, kde, jak napsal autor článku, „se doprava soustřeďuje ve středu měst a prostory začínají být vozidly přesyceny, což značně stěžuje průjezd.“

Dnes se Plzeňským i Karlovarským krajem dohromady táhne 7182 kilometrů silnic. Aut na rozdíl od kilometrů přibylo a jen těch osobních bylo v roce 2015 přes 440 tisíc.

Lyžař Ondřej Bank, mnohonásobný mistr ČR, podpořil Na náměstí Republiky v Plzni akci Respektuj 18!, která upozorňuje na snadnou dostupnost alkoholu dětem a mladistvým a snaží se proti tomu bojovat.
Lyžař Ondřej Bank podpořil Respektuj 18!