Letní slevy začaly zase o něco dříve a zlevněné zboží přiláká do prodejen ve slabších letních měsících více zákazníků. Kromě nich do obchodů se slevami vyráží i inspektoři České obchodní inspekce (ČOI).

„V Plzni máme celkem čtyři prodejny a v nich tři vlny slev. Začíná se na třiceti procentech a končí se většinou na sedmdesáti až osmdesáti. O zákaznice nouzi nemáme, spíše naopak,“ konstatuje Veronika Mastná, zaměstnankyně obchodu Orsay. Téměř stejně jsou na tom se slevami i další prodejny obchodního domu Plaza Plzeň. Kosmetika Body Basic také hlásí nárůst zákazníků. Její zaměstnanci to přičítají nejen nabízené slevě, která je až šedesát pět procent, ale také období léta. „Slevy máme vyhlášené na všechen sortiment v našem obchodě, ale jsou různě velké. V poslední době máme zákazníků více. Vím, že inspektoři z České obchodní inspekce obchody kontrolují, k nám zatím žádná nedorazila,“ přidává se Karolína Černá, pracovnice prodejny Danea.

Zákazníci, bloumající kolem regálů a polic se srovnaným zbožím, jsou se slevami nadmíru spokojeni. „Letní slevy vyhledávám, mohu říct, že vlastně nakupuji jen ve slevách. Na rozdíl od tržnic je pro mě lepší zajít do některého obchodního domu, kde mi nabídnou za stejnou cenu kvalitnější výrobek,“ vysvětlila Daniela Kovandová.

Od počátku července inspektoři České obchodní inspekce (ČOI) zkontrolovali padesát jedna prodejen. Nedostatky byly zjištěny ve třinácti obchodech. „Nejčastěji kontroloři zjistili, že na zboží byla uvedena jen cena původní, takže zákazník se pravou cenu výrobku dozvěděl až u pokladny při placení. Dalším běžným nedostatkem bylo i to, že v některých případech, sleva nebyla poskytnuta vůbec, nebo nebyla poskytnuta v takové výši, kterou prodejna nabízela. Často na výrobcích chyběly dostačující údaje o užívání, obsluze nebo údržbě zboží pro spotřebitele,“ upřesnil ředitel plzeňského a karlovarského inspektorátu Milan Javorský. Sankce se v takových případech pohybují v řádech desetitisíců.