Borská ulice
Rekonstrukce začala v březnu 2015, definitivně skončí až v květnu 2016. Od včerejška ale už může jezdit Borskou ulicí doprava, pokračovat už budou jen doplňkové práce. Investorem akce za 48,5 milionu korun je město, stavěla firma Eurovia CS. Během rekonstrukce musela jezdit osobní auta přes Hálkovu, Břeňkovu a Thámovu ulici, nákladní automobily musely místo objíždět po Klatovské třídě a dále přes Sukovu a Folmavskou ulici.

Šlo o největší letošní městskou stavbu, stála necelých 49 milionů korun ( včetně DPH).

Borská ulice se zrekonstruovala, ale hlavně jí také přibyl na každé straně jeden jízdní pruh. Důvodem rozšíření jsou jízdy plzeňských trolejbusů do nového depa na Karlově, protože jejich veškerá výprava před ranní špičkou povede právě Borskou ulicí. Po celé délce ulice bylo proto navěšeno nové trolejbusové vedení, přibyly chodníky, napojení cyklostezek, osvětlení a dokončuje se výsadba zeleně.

„Stavba byla provedena v kvalitě odpovídající dálničním stavbám. Náročná byla koordinace hlavně při kompletní výměně vodovodního potrubí a sanaci kanalizace," řekl šéf plzeňské Eurovie Jan Muzika.

Hustá síť trolejí

Podle náměstka primátora pro dopravu Petra Náhlíka (KDU-ČSL) má stavba několik zvláštností, například velký počet křížení trolejí v křižovatce Němejcova – Borská – most Ivana Magora Jirouse. „Tolik jich má v republice už jen jedna křižovatka v Ostravě," poznamenal Náhlík.

Zdůraznil také to, že v případě Borské nejde jen o opravu jedné ulice, ale o součást dopravního systému staveb budovaných v Plzni několik let. „Zbývá ještě křižovatka Belánka, což je ale věcí Ředitelství silnic a dálnic," dodal Náhlík. Jde o to, že opravená Borská navazuje na dříve postavenou ulici U Trati a most Milénia, takže poté, co bude rozšířena Belánka, půjde podle Náhlíka o alternativu pro dnes auty zahlcenou Americkou třídu. „Existuje platné usnesení zastupitelstva, že do šesti měsíců od kolaudace Belánky bude znovu projednána Americká třída a její částečné uzavření pro individuální dopravu," připomněl Náhlík. Jenže než se dostane na rekonstrukci Belánky, bude to ještě několik let trvat.

V příštím roce se totiž ŘSD pustí v Plzni do oprav mostu Generála Pattona, to je nutná stavba vzhledem k napojení Lochotína na centrum města.