VYBRAT REGION
Zavřít mapu

S Plzeňskou kartou si stále neporadí sto autobusů

Plzeňsko – Řidičům i cestujícím v autobusech plzeňské společnosti ČSAD působí nepříjemnosti zastaralé odbavovací strojky.

10.9.2014 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Integrovaná doprava Plzeňska
• Integrovaná doprava Plzeňska (IDP) zajišťuje dopravní obslužnost v Plzni a jejím okolí od roku 2002.
• V IDP je možné cestovat na jednotný jízdní doklad – na předplatné nabité na Plzeňské kartě.
www.poved.cz 

Více než třetina z nich nedokáže ani po dvou a půl letech od změn Integrované dopravy Plzeňska (IDP) přečíst Plzeňské karty.

IDP funguje jinak od dubna roku 2012. Dvě původní velké zóny se tehdy rozdrobily do pětadvaceti menších, které si cestující nabíjejí podle toho, kudy a kam jezdí. Jenže jestli doopravdy nabito mají, si řada řidičů jednoduše nemůže ověřit.

Stovka z dvou set padesáti strojků

„Řidič se starým strojkem musí cestujícímu věřit, že zóny nabité má, nijak ho zkontrolovat nemůže. To až revizor," vysvětluje ředitel ČSAD autobusy Plzeň Miroslav Hucl. „Na 250 autobusů nám teď schází kolem stovky nových strojků," tvrdí.

Podle ředitele působí nespolupracující strojky problémy firmě, řidičům i cestujícím. „Nejsme schopni přesně odbavovat a cestující někdy nepochopí, jak je to možné. Například jedou jedním autobusem, ve kterém funkční strojek je a všechno jde bez problémů, ale pak přestoupí do jiného vozu, kde už strojek nefunguje. Vznikají z toho nepříjemnosti," dodává Hucl.

Co na to cestující? „Osobně mi to jako velký problém nepřipadá, ale to asi proto, že už jsem si zvykla. Řidič, se kterým jezdí, mě zná, takže se ani neptá. Když místo něj jede jiný, řeknu mu 'Mám nabité obě zóny,' když přijde revizor, ukážu kartu a jízdenku a všechno je v pořádku," krčí rameny studentka Alena.

Jiní ale tak shovívaví nejsou. „Je to typická ukázka toho, jak dnes skoro všechno funguje. Oni něco zavedou, ale pak jim to nefunguje. Hlavně že lidi platí, nabíjejí si karty jako blázni a nechávají se strašit pokutou," rozčiluje se Petr Dvořák.

Během podzimu 
se rozhodne

Nákup strojků má na starost krajem zřizovaný Plzeňský organizátor veřejné dopravy POVED.

Vedoucí krajského odboru dopravy a silničního hospodářství Jaroslav Vejprava včera Deníku řekl, že s nákupem strojků se počítá a zároveň vyčkává. POVED totiž připravuje dispečink integrované dopravy Plzeňského kraje, který má sledovat veškeré druhy veřejné dopravy: veřejnou linkovou, železniční i městskou. A chce, aby nové strojky spolupracovaly také s tímto dispečinkem. „Ty, které chceme zakoupit, ještě nejsou tak připravené, jak bychom chtěli. Předpokládám ale, že během podzimu budeme o jejich koupi rozhodovat a začátkem příštího roku by mělo dojít k nákupu," říká Jaroslav Vejprava.

Konkrétně pro ČSAD nebude kraj pořizovat všech 250 strojků, ale jen chybějících sto. Celkem jich ale podle Vejpravy pravděpodobně nakoupí více – pro další dopravce, kteří se 'na trhu' v Plzeňském kraji nově objeví.

Autor: Pavel Korelus

10.9.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bednění, pod nímž se skrývá socha sv. Jiří.

Socha chátrá, 30 let je schovaná

Ilustrační foto.

Dvě problémové školy v kraji

AKTUALIZOVÁNO

Po brutální vraždě bezdomovce na Roudné zůstala ve stanu kaluž krve

Plzeň - Sobotní hádka dvou bezdomovců na Roudné skončila vraždou. Pachatel se po hrůzném činu šel udat.  

Ráj gladiol. Jaroslava má na zahradě přes 200 druhů

Žinkovy - Kdybyste teď navštívili Jaroslavu Rybákovou v Žinkovech, stoprocentně od ní dostanete krásnou kytici gladiol.

Na Mži vyplul i prezident s ochrankou

Plzeň – Černý superb s pražskou poznávací značkou si razí cestu přes množství diváků. Uvnitř automobilu sedí pan prezident se svou ochrankou.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení