VYBERTE SI REGION

Přivaděc u borské věznice se propadá. Proč, nikdo neví

Plzeň - Pět let provozu a už několikátá oprava.

4.2.2016 1
SDÍLEJ:

Propadající se vozovka je dobře vidět pouhým okem. Kromě jejího povrchu se v místě vlní také svodidla ohraničující středový pás. Řidiče tu značka nabádá k sedmdesátikilometrové rychlosti. Na chvíli také musejí jet jen jedním pruhem.Foto: DENÍK/Pavel Korelus

„Co se tu asi děje?" ptají se řidiči, kteří opouštějí Plzeň po přivaděči ve směru na Klatovy. Už jsou mimo město, ale u borské věznice musejí zpomalit na 70 kilometrů v hodině a na chvíli jet jen jedním pruhem.

Před mostem, který vede nad železniční tratí, se totiž silnice u středových svodidel propadá. Je to vidět pouhým okem, pokud tedy šofér doopravdy zpomalí, jak mu přikazuje značka.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zjišťuje, co je špatně, a jasno by mělo být už brzy. Podle vedoucího manažera úseku výstavby plzeňského ŘSD Miroslava Blabola se silnice propadá už čtvrtý rok.

„Řešíme to od roku 2013, kdy se to stalo poprvé. Firma vždy místo opravila, ale propadlo se znovu," řekl.

ŘSD vloni nechalo provést takzvaný multispektrální průzkum tohoto místa, což je speciální letecké snímkování, které dokáže odhalit dutiny či sesuvné oblasti, mapovat spodní vody a v neposlední řadě také například detekovat stará potrubí, například kanalizační.

Kamery prý dohlédnou až do hloubky čtyř metrů pod zemí. V Plzni však neuspěly. „Letos v lednu jsme dostali výsledky průzkumu, ale nic takového neprokázal," konstatoval Miroslav Blabol.

Na vině může být šachta nebo štola

ŘSD teď musí počkat. „Až to na jaře klimatické podmínky umožní, provedeme v místě, kde se komunikace propadá, kopanou sondu. Domníváme se, že by mohla odhalit nějakou zapomenutou šachtu nebo štolu, možná související s věznicí," uvedl Blabol s tím, že pak bude možné duté místo vyplnit a vozovku opravit, aniž by se zase propadla.

Opravy propadajícího úseku měla na starost společnost Berger Bohemia. Vyjadřovat se k nim ale nechce.

Vedoucí střediska silničních staveb společnosti Berger Bohemia Martin Mokrý nechtěl odpovědět ani na otázku, kolikrát museli od roku 2013 stavbaři propadající se místo opravovat. „My jsme si udělali své závěry a veškerou dokumentaci předali Ředitelství silnic a dálnic," řekl pouze.

Čtyřproudá silnice vede kolem borské věznice a ústí v Sukově ulici. Propojuje okolí Plzně s Borskými poli a odlehčuje Klatovské. ŘSD ji otevřelo v listopadu 2011. Stavba začala v roce 2008 a celkem vyšla na 879 milionů korun. V době otevření to byl předposlední ze sedmi přivaděčů k dálnic D5, který plně financoval Státní fond dopravní infrastruktury. Po posledním přivaděči, který už je dnes také hotový, jezdí řidiči na Nové Hospodě.

Nejpozději do konce února se na klatovském přivaděči změní ještě jedna věc. Maximální povolená rychlost se zvýší z devadesáti na sto deset kilometrů v hodině. Značky, které budou nový limit udávat, už ŘSD začalo rozmisťovat – zatím je však ještě zakrývají černé fólie. Propadlý úsek bude jediné místo, kde stodesítka platit nezačne.

Autor: Pavel Korelus

4.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fanoušek Austrie Vídeň se na zápas nepodíval. Noc strávil na záchytce

Plzeň - Podnapilý muž chtěl napadnout strážníky, ti ho ale stihli zpacifikovat.

Rekonstrukce mostů i samotné budovy. Nádraží čeká další rekonstrukce

Plzeň – Stavbaři v Plzni do tří let zrekonstruují zbývající nástupiště a také mosty přes Mikulášskou ulici. Velké opravy čekají i historickou budovu.

Města a obce na Plzeňsku opět spojí zpívání koled s Deníkem

Plzeňsko – Další ročník oblíbené akce se uskuteční už za pět dní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies