VYBRAT REGION
Zavřít mapu

PMDP couvá: Na Karlově se tramvaje opravovat nebudou

Plzeň – Nápad opravovat v novém depu pro Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) na Karlově kromě trolejbusů a autobusů také tramvaje jde k ledu. Alespoň prozatím.

4.4.2013 5
SDÍLEJ:

Výstavba nového depa PMDP na KarlověFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

O těžké údržbě tramvají sice v únoru rozhodlo představenstvo PMDP po dohodě se Škodovkou, jenže situace se změnila. Podle právníků magistrátu by totiž muselo další činnost, tedy přidání těžké údržby tramvají, schválit městské zastupitelstvo. Jenže tomu tento návrh nikdo nepředložil.

Teď proti sobě stojí dva právní posudky. „Jeden od právníků a poradců dopravních podniků a Škodovky, podle kterého stačí souhlas těchto dvou subjektů. A druhý od právníků magistrátu, podle kterého není bez města možné další činnost přidat," vysvětlil Šlajs s tím, že zatím se tramvaje odkládají a počká se na další nezávislý posudek. Přidání těžké údržby přitom nemělo znamenat jen opravy plzeňských tramvají, ale svážely by se sem soupravy i z jiných dopravních podniků v republice. Bez toho, že by s tím město souhlasilo, by ale mohl podle některých právníků být problém ve změnách původních podmínek tendru na výstavbu depa, což je 12miliardová zakázka na 29 let. A to je velké riziko, které by mohlo celý projekt ohrozit.

Zastupitelé se na únorovém jednání divili, že je dopravní náměstek primátora Miloslav Šimák (ČSSD) o přidání těžké údržby tramvají na základě rozhodnutí představenstva PMDP neinformoval.

„Několikrát jsme byli ubezpečeni, že budeme schvalovat změny, ale teď se rozšiřujeme o těžkou údržbu tramvají. Nic proti tomu nemám, ale v zásadní věci bych si představoval, že přijdete a řeknete to. Bojím se, co může v budoucnosti následovat," prohlásil Petr Suchý z TOP 09.

Připomíná, že od začátku se opozice ptala, zda se depo nestaví příliš velké. „Tušili jsme, že to tak dopadne," poznamenal Suchý. Na druhou stranu uznává, že zaměstnancům údržby, kteří přešli z PMDP pod Škodovku, to přinese víc práce. „To je dobře. Ale město by z toho mělo něco mít, Škodovka by mu za to měla platit určitý nájem, když v jeho depu se bude pracovat i pro někoho jiného," poznamenal Suchý.

Podle Šlajse jde o výhodu pro město, Škodovku i dopravní podnik a ke třeba ji právně dostatečně zajistit.

Autor: Dana Veselá

4.4.2013 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Do auta plného lidí najel traktor, ve voze cestovaly i děti

Ilustrační foto

Indiáni v přípravě narazili. Motor je přejel v přesilovkách

Vášnivý kozel se otíral o kolemjdoucí

Plzeň - Zvíře zatoužilo po páření, a tak uniklo ze zajištěného dvorku na ulici. 

Dívka odešla na nákup. Domů se už nevrátila

Rybnice - Pohřešovaná sedmnáctiletá dívka by se mohla pohybovat ve společnosti jednoho nebo dvou mužů ve věku 20 - 25 let. 

Muž obviněný z vraždy skončil ve vazbě

Plzeň - Dvaačtyřicetiletý muž, jenž v sobotu zabil svého přítele, skončil v pondělí ve vazbě. 

Povedlo se, Chříč otevře školu

Chříč – Pivoňka bude děti vzdělávat pomocí metody Montessori.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení