Naposledy řadič selhal v úterý ráno na rušné křižovatce Domažlická – Tylova. Auta tu pak hodinu a půl nabírala desetiminutové zpoždění.

„Průměrná životnost je patnáct let, přičemž řadič na křižovatce Domažlická – Tylova v prosinci dovrší devatenáct let v provozu," uvedl Jan Grohmann ze Správy veřejného statku města Plzně.

Organizace letos chystá modernizaci semaforů na dvou křižovatkách. Úsek Domažlická – Tylova ovšem zatím musí počkat. Správa veřejného statku se pustí do světelných signalizací křižovatek Přemyslova – Kalikova a U Prazdroje – Sirková (U Jána). „U první zmiňované dojde ke kompletní rekonstrukci, což znamená výměnu návěstidel, kabelů, sloupů a řadiče. U Jána by se měl měnit jen řadič," popsal Grohmann.

Na modernizaci křižovatky Přemyslova – Kalikova už probíhá výběrové řízení. Rekonstrukce podobně velkých křižovatek se pohybuje od dvou a půl do čtyř milionů korun. Náklady na výměnu řadiče U Jána nepřesáhnou milion korun. Na rozsáhlejší a rychlejší modernizace 35 plzeňských křižovatek ale schází peníze. „Vždycky je lepší udělat kompletní rekonstrukci, ale je to o financích," dodal Grohmann.

Přiznal, že obnova řadičů z poloviny 90. let minulého století poslední tři čtyři roky vázne. „Převzali jsme dluh z minulosti, protože jsme měnili elektromechanické řadiče," vysvětlil Grohmann.

Nevyloučil, že se při kolísání napájecího napětí může závada objevit i na novějším řadiči. „Nicméně u těch starších je riziko poruchy větší," řekl.
Závada na řadiči semaforů se stává tak jednou za měsíc.