VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeňské nádraží bude jako z pohlednic

Plzeň – Rekonstrukce 110 let staré budovy může vyjít na 400 milionů.

20.4.2017
SDÍLEJ:

Historická pohlednice zachycuje plzeňské nádraží krátce po otevření v roce 1907. Budova postavená v secesním slohu a její okolí je od roku 2000 kulturní památkou.Foto: Archiv

Práce na proměně plzeňského železničního uzlu jsou v plném proudu. Stavbaři už zmodernizovali severní nástupiště hlavního nádraží i kolejiště na Prahu, pracují na mostech přes Mikulášskou ulici, čeká je přestavba přejezdu přes Domažlickou ulici…

Historické nádražní budovy zatím jako by si nevšímali. Je to ovšem jen zdání, protože její očekávaná rekonstrukce se připravuje. Podle Viktora Valenty, vedoucího stavebního oddělení Správy osobních nádraží, by mohla začít kolem roku 2020.
Budova otevřená před 110 lety má nyní za sebou důkladnou prohlídku. „Minulý rok proběhl stavebně technický průzkum, kdy se zjišťoval stav místností, které nejsou opravené, a celkový stav budovy, abychom měli podklad pro projekční práce,“ řekl Valenta.

V jaké kondici tedy nádraží je? „Hlavně v křídlech, která nebyla využívána, je to horší stav. Před lety tady sice došlo k částečným opravám pláště budovy a některých místností využívaných Českými drahami nebo SŽDC, ale technické zázemí budovy už zkrátka dostárlo do stavu, kdy je celková rekonstrukce nutná,“ míní.

Budova do loňského července patřila Českým drahám. Nový majitel, Správa železniční dopravní cesty ji po prodeji zařadil na seznam těch, které je třeba opravit přednostně. Rekonstrukce tedy bude kompletní. „Bude zahrnovat kompletní plášť budovy, sanace, bude se dělat celé nové technické zabezpečení, tedy veškeré sítě – topení, voda, sdělovací a zabezpečovací signalizace, kamerový systém. Opravovat se bude také interiér, ačkoliv už se na něm dříve dělalo. Přesné náklady vyjdou až z přípravné dokumentace, dnes se předpokládá něco mezi 320 a 400 miliony korun, ale je to jen nástřel,“ upozornil Viktor Valenta.

Nádražní budova má po rekonstrukci vypadat jako z historických pohlednic. „Je to technická kulturní památka, takže budeme samozřejmě spolupracovat s památkáři, především pokud jde o plášť budovy. Budeme se snažit historické podobě přiblížit co nejvíce,“ dodal.

Celá modernizace plzeňského uzlu má podle Mojmíra Nejezchleba z generálního ředitelství SŽDC skončit do roku 2022. Pak stavbaři Plzeň po osmi letech opustí. „Bude to velice pěkné nádraží,“ řekl Nejezchleb s úsměvem.

Autor: Pavel Korelus

20.4.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Daniel Křetínský na zastupitelstvu v Plzni.
3 6

Křetínský: Městu nechceme nic sebrat, spíš mu ušetříme

Ilustrační foto

Prázdniny startují s Porsche Plzeň

Petržela: Byl bych blázen, kdybych se nerval o flek

Plzeň – Patří k nejzkušenějším fotbalistům v české lize. V pondělí záložník Viktorie Plzeň Milan Petržela oslavil čtyřiatřicáté narozeniny, ale fotbal ho i čtyři roky po třicítce pořád baví. Předvedl to i ve druhém poločase středečního přípravného utkání proti Rokycanům, který odehrál s velkou chutí.

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Na Severním i Jižním Plzeňsku bourali motorkáři

Plzeňsko - Nehody motorkářů jsou na našich silnicích bohužel velmi častým jevem. V pátek ráno ke dvěma takovým museli policisté i záchranáři opět vyjíždět.

Plzeň očima Pavla Jindry

Plzeň – Jednapadesátiletý Plzeňan Pavel Jindra je primářem Hema-tologicko-onkologického oddělení Fakultní nemocnice Plzeň.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies