„Za stěračem mého auta jsem objevila lísteček s textem: 'Jste majitelem tohoto vozu? Za reklamu na něm můžete získat až pět tisíc korun měsíčně navíc. Volejte ihned.' Když jsem na uvedené číslo zavolala, dozvěděla jsem se, že se jedná o firmu, která se zabývá obchodem s reklamou,“ popisuje žena.

Podstata nabídky spočívá v tom, že firma si zájemce zaregistruje a umístí nabídku jeho reklamní plochy na internetový portál. „ Za tuto službu si reklamní společnost účtuje necelé dva tisíce korun. Ale za co vlastně lidé platí? Jen za to, že firma nabídku zveřejní. Vůbec nemáte žádnou záruku, že na vaše auto někdo reklamu umístí a že se vám vrátí alespoň poplatek, který firma vyžaduje,“ říká Kebrdlová, která ovšem takovou nabídku nedostala poprvé.

Něco podobného se jí totiž stalo před pěti roky. Tenkrát se ovšem na návnadu chytila i ona. „Zaplatila jsem tehdy 1200 korun jako poplatek za zveřejnění mojí nabídky v nějakém seznamu hlupáčků čekatelů. Dodnes se mi nikdo z firmy neozval. Takže těch 1200 jsem vyhodila z okna. Když jsem se totiž firmu pokusila kontaktovat, téměř se mi vysmáli,“ stýská si Kebrdlová a dodává, že chce varovat další lidi, aby nenaletěli stejně jako ona.

Pro Romana Jandu z plzeňské pobočky Sdružení obrany spotřebitelů není popsaný příběh žádnou novinkou. „O těchto praktikách jsem slyšel už asi před deseti lety. Tihle podnikatelé chtějí na lidech jenom vydělat a vlastně jen vybírají peníze. V jejich jednání ale není žádný podvodný znak. To, jak jejich služba funguje, je totiž popsáno v obchodních podmínkách,“ vysvětlil Janda.

Dodal, že všichni lidé, kteří si chtějí podobným způsobem přivydělat, by si měli vždy pozorně přečíst právě obchodní podmínky.