VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Plzeň čeká oprava za miliardu

Plze'n - Modernizace železnice zastaví i dopravuv centru města, trvat bude dva roky.

28.11.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Rozehnal

Za dva roky začnou cestující v Plzni využívat nová nástupiště na železniční zastávce Jižní Předměstí, podchody na hlavním nádraží poté projdete až do Železniční či Šumavské ulice. Modernizace železničního uzlu za téměř miliardu korun včera odstartovala, až do března se však cestujících nijak nedotkne.

Projekt zahrnuje rekonstrukci či vznik celkem osmi železničních mostů, jako první přijde na řadu most přes Radbuzu a poté přes Prokopovu ulici. Práce mezi hlavním nádražím a Jižním Předměstím prý vlaky nikdy zcela nezastaví, jen je omezí. „Jsou zde tři koleje, alespoň jedna bude vždy v provozu,” potvrdil Martin Kraus ze Správy železniční dopravní cesty. Právě ta stavbu za zhruba 940 milionů korun platí, až pětaosmdesáti procenty by však mohla přispět Evropská unie. Náklady se podle původního projektu šplhaly až k 1,6 miliardě korun, vítěz tendru, společnost Skanska, však nabídl cenu o více než třetinu nižší.

Nové přemostění včetně nových pilířů vznikne také nad Vejrpnickým potokem a Vejprnickou ulicí. Stavební práce si během příštích dvou let vyžádají množství uzavírek okolních ulic a bude nutné odklonit také trolejbusy. „Přesný harmonogram se však zatím upřesňuje,” podotkl Kraus.

Součástí prací je protažení podchodů pod nástupišti. Na konci příštího roku bude hotový východ z nádraží přímo do Železniční ulice směrem na Petrohrad a Slovany, v průběhu roku 2013 pak druhý bezbariérový přístup ze Šumavské ulice. „Je to výborná příležitost propojit veřejnou dopravu,” míní Petr Náhlík ze společnosti POVED, která má veřejnou dopravu v kraji na starosti. Mezi nádražím a Hamburkem by totiž měl vzniknout autobusový terminál. „Mělo by jít o devět nástupišť pro linkovou autobusovou dopravu, která bude navazovat na rychlíky i osobní vlaky,” plánuje Náhlík. Stavbu za sto milionů korun, která by měla začít v roce 2014, zřejmě zaplatí město s přispěním kraje či státu.

Na průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. železničního koridoru naváže rekonstrukce hlavního nádraží. Ta vyjde na 300 milionů a zahrnuje práce vně nádražní budovy. „Sem patří například informační systémy, zabezpečovací technika, přístřešky pro cestující, bezbariérové přístupy, trakční vedení,” vysvětluje náměstek ředitele SŽDC pro modernizaci Jiří Martínek.

Budovu samotnou totiž vlastní České dráhy, které platí i její rekonstrukci. Příští rok dostane novou fasádu a také nové dlaždice v hale.

Co se má stavět
• Hlavní stavební práce začnou v březnu 2012, a to na mostě přes Radbuzu a Prokopovu ulici.
• Následovat bude přemostění Vejprnického potoka a Vejprnické ulice.
• Za rok má být hotov bezbariérový podchod pod nástupišti směrem na Petrohrad a Slovany, o několik měsíců později protažení i směrem do Šumavské ulice.

Autor: Miroslava Tolarová

28.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bednění, pod nímž se skrývá socha sv. Jiří.

Socha chátrá, 30 let je schovaná

Ilustrační foto.

Dvě problémové školy v kraji

AKTUALIZOVÁNO

Po brutální vraždě bezdomovce na Roudné zůstala ve stanu kaluž krve

Plzeň - Sobotní hádka dvou bezdomovců na Roudné skončila vraždou. Pachatel se po hrůzném činu šel udat.  

Ráj gladiol. Jaroslava má na zahradě přes 200 druhů

Žinkovy - Kdybyste teď navštívili Jaroslavu Rybákovou v Žinkovech, stoprocentně od ní dostanete krásnou kytici gladiol.

Na Mži vyplul i prezident s ochrankou

Plzeň – Černý superb s pražskou poznávací značkou si razí cestu přes množství diváků. Uvnitř automobilu sedí pan prezident se svou ochrankou.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení