„Je to na okraji města, tam by k rekonstrukci mohlo dojít," řekl primátor Martin Zrzavecký (ČSSD).

Jde o třetí etapu opravy trati na Karlovarské, a to od Studentské směrem na konečnou. Náklady se pohybují kolem 130 milionů korun, deset milionů zaplatí hejtmanství, zbytek město.

Pravděpodobněji se ale jeví začátek prací až v roce 2016, město je s přípravou prací na začátku. Investici teprve bude schvalovat zastupitelstvo, musí se na ni také ještě najít prostředky. Pro ty by si mohla Plzeň sáhnout do přebytku svého hospodaření za rok 2014. „Následně můžeme vypsat výběrové řízení. Než se kopne, odhaduji to tak na tři čtvrtě roku, rok," řekl primátor.

„Třetí etapa rekonstrukce tramvajové trati by měla být poslední. Pokud by se nedělala nyní, bylo by to z technických důvodů možné až po roce 2019, tomu ale neodpovídá stav trati," uvedl Martin Zrzavecký s tím, že koleje nejsou v takovém stavu, aby po nich tramvaje mohly tak dlouho bez problémů jezdit. Tramvajová trať číslo 4 na Lochotín je nejvíce využívaná ze všech tří linek. Karlovarská třída je jedinou spojnicí sídlišť Vinice, Košutka a Lochotín se středem města.

Na rekonstrukci by měla navázat dlouho plánovaná oprava mostu Generála Pattona. Už dlouho se diskutuje, zda je stavba dobudovaná v 70. letech minulého století v dobrém stavu, nebo ne. Oprava podle primátora prodlouží její životnost řádově o desítky let. „Chceme využít situace, kdy má na rekonstrukci mostu uvolněné prostředky Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)," řekl Zrzavecký.

300 milionů korun

Oprava, s níž ŘSD počítá pro roky 2016 až 2018, se uskuteční ve třech etapách, náklady se odhadují na 300 milionů korun. Většinu zaplatí ŘSD, město bude financovat opravu tramvajové trati a chodníků. Rekonstrukce mostu, při které se opraví celý svršek až na nosnou konstrukci, bude trvat téměř tři roky.

„Tramvaj bude jezdit po jednokolejce, auta vždy po neopravované části," popsal Deníku už dříve ředitel plzeňské pobočky ŘSD Zdeněk Kuťák. Po dokončení opravy přibude jeden jízdní pruh směrem do centra.