VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Platit za vjezd do centra Plzně? Politici jsou spíše proti

Plzeň - Vjezd do centra Plzně jen za poplatek nebo pouze pro auta splňující nejpřísnější emisní limity. Takových opatření se zřejmě v následujícím volebním období nedočkáme.

25.9.2010 9
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Vyplývá to alespoň z vlažného postoje politiků k návrhu ekologů z nevládní organizace Děti Země. Ti přitom považují zavedení nízkoemisních zón za jedno z nejúčinnějších řešení znečištěného životního prostředí.

Podle odpovědí na dotazník ekologů lídři kandidujících stran sice se zhoršující situací bojovat chtějí, k razantnějším krokům však nepřistoupí. Kompletní výsledky, které prozradí i postoj k plánované výstavbě spalovny odpadů, zveřejní Děti Země na tiskové konferenci v pátek 1. října.

Deník zatím oslovil některé z lídrů, aby se k dané problematice vyjádřili. „Je otázkou státní technické kontroly, jaká auta do provozu pustí,“ míní kandidátka číslo jedna sociálních demokratů Eva Herinková. „Co ale můžeme udělat, je, aby se nahromaděné zdraví škodlivé prachové částice dále nevířily. Chceme tedy častější čištění ulic, kropení a zametání,“ doplňuje představu Herinková.

O zavedení nízkoemisních zón, které jsou běžnou praxí například v Německu, je ochotný diskutovat lídr ODS Martin Baxa. „Je to však otázka rozsáhlé diskuze, která není na místě. Zavedení těchto zón by muselo být podpořeno změnou zákona, která zatím neexistuje. Ministr životního prostředí Pavel Drobil chce předložit návrh,“ sdělil Baxa. Na otázku, zda by tedy pro zavedení zón byl, nechtěl říci ano ani ne. „ODS se zlepšením životního prostředí v centru Plzně zabývá, má zklidnění středu města ve volebním programu,“ doplňuje Baxa.

Pro zavedení nízkoemisních zón ani zpoplatnění vjezdu do centra není lídr TOP 09 Ondřej Ženíšek. „Vyjádřil jsem podporu rozvoji cyklostezek a zlepšení podmínek pro pěší. Řešení vidím i v dodatečném zavedení prachových filtrů pro vozidla s dieselovými motory zajištující chod města, tedy autobusy MHD,“ uvádí Ženíšek.

Autor: Michaela Kunešová

25.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V okolí největšího plzeňského rybníku Bolevák město vybudovalo síť lesních cest a pěšin, které se staly součástí odpočinkové zóny v okolí Boleveckých rybníků, která je u obyvatel krajské metropole velmi oblíbená.
14

Lesopark Ostende má nové cesty i dvě tůně

Ilustrační foto

Čtrnáctiměsíční dítě se opařilo kávou, letěl pro něj vrtulník

Začínal jako fotbalista v plzeňské Škodovce, teď sbírá medaile v maratonu

Plzeň – Hrával fotbal. Prošel ligovým dorostem Škody Plzeň, v kategorii mužů kopal třeba divizi za Přeštice, krajský přebor ve Stodu a končil v I. třídě v Hradci. Poté, co v roce 2004 pověsil kopačky na hřebík, se vrhl na běhání.

Myslel jsem, že budu poslední, přiznal nejlepší automechanik

Plzeň - Matěj Řípa se učí opravářem aut a zanedlouho ho čekají závěrečné zkoušky. Nemusí se jich ale vůbec bát.

Bylo to šílené. Brečeli jsme, ohlíží se za nepovedeným šampionátem osmnáctek obránce David Kvasnička

Plzeň – Má pochroumané rameno a přemáhá smutek z předčasného konce.

Stavba roku 2016: prohlédněte si 16 nominací

Plzeňský kraj – Deník přináší všechny projekty nominované v soutěži Stavba roku.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies