VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchvat městu pomohl

PLZEŇ - Podíl nákladní dopravy ve městě podle průzkumu klesá. Řidiči si to nemyslí.

29.6.2007
SDÍLEJ:

Zapisovatelka zaznamenává 26. dubna do záznamu další projetý vůz na Rokycanské třídě nedaleko nákupního centraFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Dálniční obchvat Plzně je pro město spásou. Odvedl tranzitní dopravu i část regionální z města a absorboval veškerý nárůst dopravy za poslední tři roky ve směru západ–východ. To je závěr, který vyplývá z dopravního průzkumu, který se v Plzni konal letos v dubnu.

„Celkové výsledky se dají hodnotit jako velice pozitivní. Podíl nákladní dopravy na průtahu městem stále klesá. Zbytková tranzitní doprava je v porovnání s jejím objemem na dálnici zanedbatelná,“ uvedl vedoucí Úseku koncepce a dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.

Od října 2003 do října 2006 se celkový objem dopravy na Rokycanské třídě a obchvatu D5 zvýšil o 52 procent. „Veškerý tento nárůst absorbovala dálnice a to včetně části dopravy z průtahu. Intenzita dopravy na všech úsecích průtahu je až do dneška stále nižší, než byla v roce 2003 před otevřením provizorního dálničního obchvatu,“ doplnil Vohradský. Po zpoplatnění dálnice se objevily obavy, zda kvůli tomu nebudou kamiony sjíždět do města. Zástupci města v minulosti jednali s ministerstvem dopravy o udělení výjimky, která by obchvat od poplatků osvobodila. „Nyní se ale ukázalo, že i po zpoplatnění dálnice jezdí kamiony po obchvatu,“ dodal Vohradský.

Podle něj podíl nákladní dopravy na průtahu městem stále klesá.

Profesionální řidiči ale mají pocit, že obchvat nestačí. „Je to takový půlobchvat. Chtělo by to ještě část, která by svedla dopravu na Karlovy Vary a na Most. Podle mne to není dotažené do konce,“ uvedl majitel plzeňské autodopravy Gustav Flachs.

Hlavním cílem i zdrojem nákladní dopravy jsou Borská pole

Z více než 70 tisíc vozidel, která denně vjedou do Plzně, činí pouze 14 procent tranzitní doprava. Poukázaly na to výsledky dopravního průzkumu, který se v Plzni konal letos v dubnu.

„Vozidel, která denně městem jen projedou, je 11 tisíc. 81 procent z tohoto počtu tvoří osobní vozy. Nákladní auta tvoří 11 procent a osm procent zaujímají kamiony,“ informoval vedoucí Úseku koncepce a dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně Ondřej Vohradský.

V tranzitní osobní dopravě jsou dominantní hlavně dva směry. A to z Karlovarské třídy směrem na Rokycanskou, kudy projede za 24 hodin téměř 600 vozidel. Druhým převládajícím směrem je Domažlická třída – Rokycanská třída, kudy projede za 24 hodin asi 500 vozidel.

V tranzitní nákladní dopravě nepřevládá výrazně žádný směr. „Nejsilnější je ale i nadále směr Domažlická – Rokycanská neboli průtah I/26, ale téměř stejně významné jsou i směry Plaská – Klatovská, Plaská – Domažlická a Plaská – Rokycanská,“ doplnil Vohradský.

Nejvíce tranzitní dopravy na jednotlivých vjezdech do města vykazují oba vjezdy na severu města na Karlovarské a Plaské třídě. Tam se podíl tranzitní dopravy pohybuje kolem 30 procent. „Domažlická a Rokycanská třída mají v tomto podíly nižší,“ uvedl Vohradský.

Dominantním zdrojem a zároveň i cílem nákladní dopravy v Plzni je průmyslová oblast Borských polí včetně areálu Škodovky. 26. dubna letošního roku, kdy byl průzkum proveden, skončilo v průmyslové zóně 360 kamionů, to je 40 procent ze všech, které do města vjely. V pivovaru Prazdroj jich skončilo 160, což je 18 procent z celodenního množství.

29.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Do auta plného lidí najel traktor, ve voze cestovaly i děti

Ilustrační foto

Indiáni v přípravě narazili. Motor je přejel v přesilovkách

Vášnivý kozel se otíral o kolemjdoucí

Plzeň - Zvíře zatoužilo po páření, a tak uniklo ze zajištěného dvorku na ulici. 

Dívka odešla na nákup. Domů se už nevrátila

Rybnice - Pohřešovaná sedmnáctiletá dívka by se mohla pohybovat ve společnosti jednoho nebo dvou mužů ve věku 20 - 25 let. 

Muž obviněný z vraždy skončil ve vazbě

Plzeň - Dvaačtyřicetiletý muž, jenž v sobotu zabil svého přítele, skončil v pondělí ve vazbě. 

Povedlo se, Chříč otevře školu

Chříč – Pivoňka bude děti vzdělávat pomocí metody Montessori.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení