VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O víkendu je ve dvojce tlačenice

Plzeň - Lidé mačkající se v jednom tramvajovém voze. Nedýchatelno. Téměř nulová šance najít místo k sezení. I tak to vypadá v sobotu odpoledne v plzeňských tramvajích číslo dvě. Na základě optimalizace veřejné dopravy totiž od konce minulého roku jezdí o víkendech na této trase místo dvou vozů pouze jeden.

17.2.2010 2
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

„Nejhorší je to odpoledne a večer. Člověk je rád, že si má alespoň kam stoupnout. Když se náhodou ve voze sejdou ještě třeba dva kočárky, tak už tam v podstatě není k hnutí. Navíc vzduch je tam vydýchaný, takže cesta je hodně nepříjemná,“ stěžuje si Jiří Hašek. Problém vznikne když lidé jezdí z kina v Plaze nebo po příjezdu vlaku.

Cestu jsme si v sobotu vyzkoušeli na vlastní kůži. Nastoupili jsme na zastávce u Plazy. Nejprve dopoledne a pak kolem osmnácté hodiny. Zatímco v prvním případě bylo ve voze poloprázdno, odpoledne se situace změnila. Na zastávce u Plazy s námi nastoupilo asi deset lidí. Jen málokdo z nich si mohl sednout. V sadech Pětatřicátníků část lidí vystoupila, ale o něco více jich zase přibylo. Patřila mezi ně i partička mladíků se dvěma vlčáky. Těsný prostor se tak ještě více zahustil a navíc se jím začal linout i nepříjemný zápach.

„Zaznamenali jsme dvě stížnosti, které se týkaly změn na lince číslo dva. Nasazování sólo vozu ale odpovídá výsledkům dopravního průzkumu, který byl proveden v roce 2008. Kromě tohoto opatření jsme navíc zkrátili interval mezi jednotlivými spoji z dvanácti minut na sedm a půl. Čekací doba je tak v případě, že se cestující rozhodne do přeplněného vozu nenastoupit, kratší,“ uvedl Jan Hakl z oddělení koncepce veřejné dopravy na Správě veřejného statku města Plzně.

Právě Správa veřejného statku měla společně s Plzeňskými městskými dopravními podniky optimalizaci na starost. Zatímco před úpravami jezdilo o víkendu během hodiny pět dvouvozových souprav, teď je za stejnou dobu nasazeno osm sólo vozů. To podle Hakla vede k ušetření provozních nákladů za dva vozy na hodinu.

„Tento dopravní výkon se pak mohl převést tam, kde ho bylo více zapotřebí,“ vysvětluje úsporu vozů Hakl.

Připouští ale, že v případě příjezdu vlaku nebo konání kulturní akce, kde se sejde větší množství lidí, může být kapacita jednoho vozu nedostačující. „Je ale velice obtížné zařadit pak navíc dvouvozovou soupravu, zvláště když není jisté, kdy podobná provozní anomálie nastane. Je to náročné jak po stránce finanční, tak technické,“ upřesňuje.

Co se týče kulturních akcí, je na pořadateli, aby se na posílení linek MHD s městskými dopravními podniky domluvil. „Jde to pak na jeho náklady,“ dodává Hakl. Pokud by se problém ukázal jako dlouhotrvající, budou se hledat cesty na jeho řešení.

Průběžně se prý provádějí průzkumy, které mají za úkol zjistit, jak opatření zavedená v rámci optimalizace fungují v praxi.

Autor: Ladislav Vaindl

17.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Daniel Kolář z Plzně.

Vyhlídky na postup jsou příznivé, říká Daniel Kolář

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc.
AUTOMIX.CZ
20

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Meteorologové varují před velmi silnými bouřkami

Plzeňský kraj - Tropické teploty dnes v Plzeňském i Karlovarském kraji vystřídají velmi silné bouřky.

Na Karlovarské se střetlo osobní auto s chodkyní. Žena v nemocnici zemřela

Plzeň - Kolem třinácté hodiny přecházela sedmasedmdesátiletá žena přechod pro chodce na tramvajovou zastávku U Družby. Na přechodu došlo k nešťastnému střetu mezi ní a osobním vozidlem Toyota Corolla.

Bartoloměj dnes rozezní zvony pro Barcelonu

Plzeň – V pátek před půl šestou hodinou večerní se Plzní ponese magický souzvuk všech pěti zvonů z věže katedrály sv. Bartoloměje na náměstí Republiky.

Plzeň očima Miroslava Valiny

Plzeň - Čtyřiapadesátiletý Miroslav Valina prožil dětství a část života v malé vesnici na Litoměřicku. Ve svých dvou letech prodělal infekční onemocnění, po kterém zůstal částečně ochrnutý. V dospívání ještě utrpěl úraz, od té doby je upoután na invalidní vozík.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení