VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novou Hospodu a Borská pole spojí stezka pro cyklisty

Plzeň – Plzeň letos postaví díky dotaci Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) důležitou cyklostezku.

21.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Propojí turisticky velmi frekventované okrajové městské části Nová Hospoda a Valcha a s nimi i průmyslovou zónu Borská pole. Druhá etapa stezky přijde na 3,8 milionu korun. Dotace, o niž radnice nyní požádá, má činit 65 procent nákladů.

„Na lesním úseku o délce 500 metrů bude obnoven asfaltový povrch, který nahradí ten současný plný výmolů. Rekonstrukce navazuje na první část opravenou v roce 2008 směrem k Valše,“ řekl náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). Šlo o 1,5 kilometru z domažlické výpadovky k vjezdu do průmyslového areálu.

„Zatímco cyklisté na severním okraji Plzně využívají pro své cesty rekreační oblast Boleveckých rybníků, ti na jižní straně na vytvoření podobného ráje pro odpolední vyjížďky teprve čekají. Přitom polesí mezi Valchou, Novou Hospodou a Borskými poli se k tomu přímo nabízí,“ tvrdí plzeňská cykloprůvodkyně Radka Žáková.

„Největší přínos bude mít nový úsek pro cyklisty jedoucí ze Lhoty a Valchy na Borská pole, Novou Hospodu či do Skvrňan,“ uvedla Žáková.

Propojení se Skvrňany bude bezpečnější poté, až bude letos zprovozněna lávka přes výpadovku na Domažlice na Nové Hospodě. Díky nedávno vybudované stezce spojující údolí Vejprnického potoka s Novou Hospodou, bude podle ní možné bezpečně dojet na Valchu až ze Skvrňan. „Pro propojení až na Vinice by ovšem bylo nutné vyřešit překonání křižovatky Tylova - Domažlická - Skvrňanská - Vejprnická, kde musí cyklisté kolo vynášet do schodů z podchodu a pokračovat po chodníku,“ dodala cykloprůvodkyně.

Loni dal Plzni SFDI peníze na obnovu cyklostezky podél Karlovarské třídy od kruhového objezdu k čerpací stanici u Bolevecké ulice a dále na stezku spojující zaslepenou komunikaci ze Starého Plzence s Losinou podél frekventované budějovické výpadovky silnice I/20.

Plzeň schválila v roce 2001 generel cyklistických tras, aktualizovaný v letech 2005 a 2009. Loni odsouhlasila „greenway koridory“, které do deseti let propojí trasy vedoucí podél čtyř řek. Zatím nejdelší je u Radbuzy od Mrakodrapu na Slovany. V Plzni má kolo každý druhý člověk a pro pohyb v centru je rychlejší než auto. Cyklistů přibývá. Ve městě je řada úseků cyklostezek, ale často na sebe nenavazují.

Autor: ČTK

21.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Povedlo se, Chříč otevře školu

Ilustrační foto

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

Muž obtěžoval ženu. Policie ho hledala i vrtulníkem

Plzeň - V pondělí večer probíhala v okolí boleveckých rybníků rozsáhlá pátrací akce.  

Hladovou vydru prozradil pes

Příšov – Zvláště chráněné zvíře se zatoulalo do Příšova.

Socha chátrá, 30 let je schovaná

Plzeň - V zámeckém parku v Křimicích stojí unikátní socha svatého Jiří více než sto let. 

Dvě problémové školy v kraji

Plzeňský kraj - Inspekce poukázalana situaci ve Starém Plzenci a v Plané. Většina studentů tamních škol neodmaturuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení