Možným vysvětlením nízkého zisku z pokut je podle úředníků počet uzavřených přestupků. „Ze všech přestupků je uzavřeno pouze deset, za které bylo vybráno právě sedmnáct a půl tisíce,“ vysvětlila mluvčí plzeňského magistrátu Zdeňka Kubalová.

„Vyhodnotit ekonomickou efektivitu radarů zatím nelze, jelikož systém je v pilotním provozu,“ uvedl ředitel úřadu správních agend Petr Triner, podle kterého není systém radarů zrovna nejjednodušší. „Jednak se musí se systémem naučit zacházet velké množství lidí, a pak samozřejmě i vlastní projednání přestupků nějakou chvíli trvá,“ pokračoval Triner.

Až do začátku května fotily silniční piráty v Plzni pouze dva radary, které se postupně střídaly ve dvanácti takzvaných ´budkách´. Nyní je doplnila nová výkonná zařízení na třech důležitých křižovatkách. Ty za dva měsíce provozu zvládly zaznamenat veliké množství přestupků. „Radary od spuštění zachytily asi 600 přestupků, z toho úřad zpracovává 409, ostatní jsou odložené, například pro nečitelnou SPZ nebo jsou to vozidla integrovaného záchranného systému,“ řekla Kubalová.

Radary dokážou nejen zaznamenávat rychlost jedoucího automobilu, ale i případný průjezd vozidla na červenou. Snímky hříšníků pak pořídí díky kvalitní optice v dobré kvalitě i za špatného počasí a v noci. Původně jich město plánovalo umístit osmnáct v nejrůznějších lokalitách.

„Až se stávající radary osvědčí v rutinním provozu, bude možné postupně spouštět i ostatní,“ dodal ředitel správních agend Triner.

Nové radary

Kde je najdeme
- Křižovatka ulic Klatovská x U Trati
- Křižovatka ulic Folmavská x U Letiště
- Křižovatka ulic Domažlická x Tylova

Bilance
- fungují 3 radary, před dvěma lety byl plánovaný počet 18
- pronájem jednoho radaru stojí město měsíčně 60 tisíc korun
- za poslední dva měsíce radary vydělaly 17 a půl tisíce korun