VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nevycházíte s kolegy? Bubnujte!

PLZEŇ - Akce se zaměřením na stavění týmu jsou stále žádanější. Opadá zájem o tradiční soutěže, žádá se originalita.

19.9.2008
SDÍLEJ:

Tým složený ze zaměstnanců spořitelny vede při bubnování v kruhu Kanaďan žijící v Praze Ephraim GoldinFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Statisíce korun neváhají investovat firmy do takzvaného team buildingu, tedy budování kvalitních pracovních kolektivů. Jindy seriózní pracovníci pojišťoven, úřadů nebo velkých nadnárodních firem si oblečou maskáče a vyrazí do lesa hrát paintball. Nadřízení i podřízení společně slaňují, jezdí na kolech nebo chodí po žhavých uhlících. Firmy team buildingovým společnostem platí až deset tisíc korun na jednoho zaměstnance.

Klasickým sportovním soutěžím a psychohrám, kdy si lidé padají do náruče, už ale odzvonilo. Zájem je hlavně o originální projekty. Pracovníci, kteří se takové akce nikdy neúčastnili, ji většinou kritizují, raději by chtěli přidat finanční ohodnocení. Ti, kteří to zkusili, jsou programem nadšeni, ale domnívají se, že firmy by mohly peníze využít lépe.

„Šla bych tak možná leda do paintballu s názvem zastřel svého šéfa. Podobné akce jsou jen vyhozené peníze, raději bych byla, kdyby nám místo toho přidali, to by mě k práci motivovalo lépe. Kdyby s tím firma přišla, nechtěla bych se účastnit,“ říká rozhodně osmačtyřicetiletá Zuzana z Plzně. Team building jí prý připomíná komunistické povinné kolektivní akce.

Jedenatřicetiletý Plzeňák Radek si team buildingy užívá, ale i on je považuje za zbytečné. „Většinou se jedná o sportovní aktivity a je to fajn, odpočineme si od práce, ale nemyslím, že by to kolektiv nějak posílilo,“ míní muž.

Firmy využívají team building i k seznámení zaměstnanců z různých poboček. Tak je tomu třeba ve společnosti Plzeňský Prazdroj. „Sdružujeme tři pivovary v různých místech republiky a navíc řada našich lidí pracuje v Praze. Často navzájem spolupracují, aniž by se znali. Podobné akce jsou výborné v tom, že se potkají v netradičním a hlavně mimopracovním prostředí,“ vysvětluje tiskový mluvčí pivovaru Jiří Mareček.

Podle něho to, že spolu lidé denně telefonují nebo obchodují, neznamená, že se znají. „Když pak spolu jedou na vodu nebo šplhají na lanech, musejí se na sebe spolehnout,“ dodává.

Podle kreativního ředitele jedné motivační společnosti Jiřího Vokáče Čmolíka, zájem o týmové zážitky roste. „Společnosti nechtějí ale už jen klasické sportovní klání, chtějí originalitu. Velká poptávka je nyní po drum circle. To znamená že účastníci sedí v kruhu a společně pod vedením průvodce hrají na bubny nebo jiné perkusní nástroje,“ vysvětluje Vokáč. Díky společnému hraní se celá komunita ocitne na stejné úrovni, což umožní větší efektivitu ve společné komunikaci. „Tato metoda je v současnosti nejprogresivnější. V roce 2007 ji použilo 60 procent ze 400 největších firem světa a číslo se stále zvyšuje,“ dodává Vokáč.

19.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výčepní Miroslav Štych z restaurace U Mansfeldů.

V soutěži o nejlepšího výčepního zvítězil Miroslav Štych z Plzně

Přípravné hokejové utkání mezi Plzní a Chomutovem
14

Odveta Indiánům vyšla. Dvěma góly k výhře přispěl Indrák

Centrum Hájek nabídne ubytování pro klienty

Šťáhlavy - Rodiče, kteří přijedou se svým postiženým dítětem na rehabilitační pobyt do Centra Hájek nedaleko Šťáhlav, zatím nemohli v prostorách bydlet.

Ženu týral tak, že chtěla skočit pod vlak

Klatovsko – Cítila se jako kus hadru. Přála si, aby se druhý den ráno už neprobudila a vážně přemýšlela o sebevraždě skokem pod vlak. Až do takového stavu dohnal svoji o 18 let mladší partnerku 63letý invalidní důchodce z Klatovska.

Bakoš: Larnace chceme vnutit náš styl hry

Plzeň – Při absenci potrestaného Michaela Krmenčíka to může být Marek Bakoš, koho trenér Pavel Vrba pošle ve čtvrtečním play-off Evropské ligy proti Larnace do útoku.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení