Radnice nechá zpracovat dopravně–technickou studii přibližně za dva miliony korun, která má na digitálním modelu ukázat, jak by nově navržené řešení komunikací fungovalo v praxi. „Kromě samotného náměstí Milady Horákové je nutné počítat i s rekonstrukcí tramvajových kolejí na Mikulášské a Slovanské ulici,“ podotkl náměstek primátora Petr Náhlík (KDU-ČSL). Kolejiště je tam raritou, protože tam vede zčásti prostředkem silnice a následně uhýbá k chodníkům. Podle normy je však nutné s ním při rekonstrukci počítat vprostřed silnice v celé jeho délce.

Stěžejní je pro budoucí rekonstrukci náměstí Milady Horákové nové napojení dopravní tepny z Doudlevec, která musí být podle požadavku policistů napojena kolmo, a ne šikmo jako dosud. Podle návrhu Správy veřejného statku (SVS) je to možné vyřešit, aniž by se kvůli narovnání celé silnice kácela část Homolky. Současná silnice vedoucí z Doudlevec by totiž zůstala a kolmo by se napojil jen její poslední úsek těsně před náměstím Milady Horákové. Zásadní navrhovanou změnou je i posunutí konečné tramvaje č. 1, který se má protáhnout až do Jasmínové ulice, konkrétně do areálu někdejších kasáren. Výsledek předpokládá výrazné zjednodušení dopravního uzlu na náměstí, kde kříží řada linek městské dopravy. „Jde o tramvaj č. 1, třináctku trolejbus a autobusové linky 22, 30, 31, 32 a 51,“ vypočítává Jiří Ptáček z Plzeňských městských dopravních podniků. Podle technického náměstka primátora Petra Runda (ODS) bude projektová příprava náročné akce trvat zhruba další 3 – 4 roky a její realizace je závislá na finančních prostředcích. „Rekonstrukce se bude realizovat v několika etapách,“ dodal Rund.

O zpřehlednění křižovatky bez semaforů na náměstí Milady Horákové se snaží slovanský obvod nejméně 13 let a argumentuje častými kolizemi mezi auty, tramvajemi, trolejbusy a chodci. Ani v posledním případě ale město zatím nemá kladné vyjádření krajských dopravních policistů, kteří s novou podobou křižovatky musí souhlasit.