Znají ho pěší i cyklisté, cestující vlakem i parníkem, rybáři, chataři nebo milovníci techniky… A nejlepší léta má za sebou.

Ocelový Pňovanský most přes přehradu Hracholusky, po němž projíždí lokálka do Bezdružic, slouží už 116 let a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje jeho rekonstrukci. Kromě zcela nových mostních oblouků k němu přibude také zcela nová lávka pro turisty.

Radka Máchová se na Dni ve vzduchu 2011 připravuje na vystoupení se skupinou Flying Bulls. Druhý zprava je akrobat Martin Šonka, který se letos do Plas vrátí také.
Akrobatka Radka Máchová se nad Plasy vrací s veteránem

Kdyby k rekonstrukci nedošlo, musel by most podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše zavřít. „Je na hranici životnosti, rychlost na něm bylo třeba snížit na 20 km/h a současně je na něm také snížena třída únosnosti,“ uvedl.

Práce mohlo pozdržet jen prohlášení mostu kulturní památkou, o němž rozhodovalo ministerstvo. K ničemu takovému ale nedošlo, a tak chce letos chce SŽDC vybrat zhotovitele stavby a má se začít vyrábět ocelová konstrukce. S její výměnou a tedy i s výlukami na trati se počítá na jaro příštího roku,. „Tvar nové konstrukce zůstane zachován takový, jaký je, nová lávka pro pěší povede při její spodní hraně,“ popsal Illiaš.

Novou mostní konstrukci budou stavbaři z dovezených dílů montovat na pozemku vedle mostu, potom zasouvat na podpěry. 

Hotovo bude do konce roku 2018.

Ilustrační foto
Doprava v Plzni houstne, nejvíce kolem dopravních omezení

Rekonstrukce mostu má vyjít na zhruba 110 milionů korun, stavbu nové lávky zaplatí Plzeňský kraj, který se SŽDC pro ten účel vytvořil sdružení investorů. „Lávka pak propojí turistické trasy po obou stranách přehrady, stát bude 6,8 milionu korun, které chceme čerpat ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ řekl náměstek hejtmana Ivo Grüner (ČSSD) s tím, že v budoucnu se z lávky stane majetek Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, která ji bude udržovat.