Podle dohody mezi všemi majiteli silnic bude mít i letos na starost komunikace všech tříd, tedy nejen městské, ale i krajské a státní. „Taková je domluva. Nebylo by dobré, aby se o každou z nich staral někdo jiný,“ potvrdil Jiří Lepší ze SVS s tím, že celkem jde o 345 kilometrů vozovek.

Loňská zima, která nebyla výjimečně dlouhá ani krutá, stála silničáře necelých 42 milionů korun, z toho 20 milionů zaplatilo ze svého rozpočtu město Plzeň. „Letos máme připraveno asi 18 milionů korun,“ uvedla radní města Helena Matoušová (ODS).

O tom, jaká bude letošní zima, nechtějí meteorologové z plzeňského pracoviště Českého hydrometeorologického ústavu zatím spekulovat. „Naše předpovědi končí pátým až šestým dnem v budoucnosti,“ podotkl Ivo Bohmann. Ostatní dlouhodobé prognózy nejsou podle něj seriózní.

Silničáři měli vloni nedostatek posypové soli, což byl problém celé Evropy. V Plzni proto magistrát povolil v nutných případech sypání silnic štěrkodrtí. „Letos máme zatím k dispozici 4,5 tisíce tun soli,“ uvedla Matoušová s tím, že toto množství je dostatečné.

Plzeňská zimní údržba silnic

- Zajišťuje ji Správa veřejného statku města Plzně.
- Má na starost 345 km silnic všech tříd.
- K dispozici je 17 sypačů s radlicemi, 12 speciálních vozidel, bagr a 4,5 tisíce tun soli.