Na návrh technického náměstka Petra Runda (ODS) tehdy zastupitelstvo odhlasovalo, že se do ní smí doprava na čas vrátit, přestože byla ulice stanovena po rekonstrukci Americké třídy jako pěší zóna. A to do doby, než se ulice kompletně zrekonstruuje a srovnají se rozdíly mezi chodníky a vozovkou. Vjíždět se do ulice mělo z Kopeckého sadů a vyjíždět na Americkou třídu. Tedy přesně naopak, než byli Plzeňané léta zvyklí. „Ale jen do doby, než se v ulici začne s opravami. Po rekonstrukci bude dál pěší zónou,“ vysvětloval tehdy Rund zastupitelům.

Argumentoval hlavně peticí místních obchodníků, kteří se ohrazovali proti tomu, že z Martinské dělají zónu bez aut jen cedule, ale ve skutečnosti ulice žádné znaky skutečné pěší zóny nemá. „Nemohou tam být zahrádky s občerstvením ani nic jiného. Dál jde o ulici s chodníky a vozovkou. Jen po ní nesmějí jezdit auta,“ zlobili se živnostníci. Sami proto navrhli, aby ji směla auta alespoň dočasně používat, protože jinak jde o mrtvý prostor. A přestože jim zastupitelé vyhověli, cedule označující Martinskou ulici jako pěší zónu nikdy nezmizely. Náměstek Rund to odůvodňuje tím, že proti výjezdu aut z Martinské na Americkou třídu se ohradili dopravní policisté. „Jednání s nimi nedospěla k dohodě,“ prohlásil Rund.

Šéf plzeňských dopravních policistů Karel Machulda potvrdil, že k návrhu radnice policisté skutečně poslali písemné stanovisko s připomínkami, protože měl podle nich nedostatky. „K dalším jednáním už nedošlo,“ konstatoval Machulda. Radnice už totiž na výtky nezareagovala.

Podle Runda k tomu není důvod, protože rekonstrukce Martinské se blíží. „V září jsme získali stavební povolení,“ potvrdil s tím, že teoreticky by se mohlo začít stavět. Jenže městský rozpočet se zahájením letos nepočítá. „Jde o 12 až 15 milionů korun,“ připustil Rund. O uvolnění peněz hodlá jednat na nejbližší poradě vedení. „Ne všechny investiční akce města byly zahájeny podle rozpočtu. Začnu zjišťovat, kde zbyly prostředky a budu usilovat o jejich přesun pro rekonstrukci Martinské ulice,“ prohlásil Rund.

V ulici se mají vyměnit veškeré sítě a prostor v ní získá jednotný povrch poté, co se srovná výškový rozdíl mezi chodníky a vozovkou.