Plzeň se tak především díky titulu Evropské hlavní město kultury 2015 dostala do jakési turistické smetánky.

Tým Plzně 2015 si mne ruce. „Zájem zahraničních novinářů vnímáme stále silněji od začátku letošního roku. Střídají se v Plzni téměř každý týden, ať již individuálně, nebo na námi organizovaných pres-stripech. Už jsme tu měli několik desítek německých novinářů, mezi nimiž byli například redaktoři píšící pro Hamburger Abendblatt, Luft-hansa Magazin, Tagesspiegel a Hessische Allgemeine či Rheinische Post, zástupce rakouských, italských, francouzských i finských médií, britského freelance žurnalistu s objednávkou na reportáž od amerického cestovatelského magazínu, ale třeba také televizní štáb z Brazílie," říká PR manažerka Mirka Reifová.

„Lepší reklamu jsme si nemohli přát," dodává ředitel marketingu projektu Plzeň 2015 Radek Auer.

Kromě projektu EHMK láká průvodce i na klasické plzeňské atributy od piva přes chrám sv. Bartoloměje po historické podzemí.