VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé šetří, plní si mrazáky levným jídlem

Plzeň - Během pouhých dvou hodin zmizela z mrazáku v supermarketu Hypernova superlevná kuřata nabízená v týdenní akci za 30 korun za dva kusy. Lidé jich během pár desítek minut skoupili stovky. Lidé plní mrazáky a spižírny.

11.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Obchodníci i Potravinářská komora České republiky se shodují na tom, že v hospodářské krizi prudce stoupl zájem spotřebitelů o levné potraviny. Na odbyt jde hlavně maso, máslo, vejce, a mouka. Naopak klesá prodej specialit.

Téměř osmdesát kilometrů najezdil kvůli levným kuřatům i důchodce Vojtěch Hrubý. Z obce na jižním Plzeňsku se pro ně minulý týden vypravil do Hypernovy v Plzni–Černicích hned dvakrát. Pokaždé se ale vrátil s nepořízenou, akce přitom trvala do tohoto úterka. „Nabízí v letácích levné zboží, ale když tam člověk kvůli tomu jede, je vyprodané. Ze zákazníků dělají blbce,“ říká rozhořčeně penzista.

Mluvčí společnosti Ahold, která supermarkety Hypernova provozuje, Libor Kytýr potvrdil, že kuřata v akci byla vyprodaná během dvou hodin. A to i přesto, že jich byly do prodejen připraveny tisíce. „Hned první den o ně byl obrovský zájem. Lidé si je odnášeli po několika kusech. Hned jsme začali zajišťovat další dodávku. Dorazila asi ve čtvrtek nebo v pátek. Opět ale byla okamžitě vyprodaná,“ říká Kytýr.

Honba za levnými potravinami začala podle odborníků loni na podzim. Změnu v požadavcích zákazníků zaznamenala i Potravinářská komora ČR. Několik let zpátky tam prý něco podobného nepamatují. „Od té doby, co se začalo mluvit o finanční krizi, rychle stoupl zájem o levné potraviny. Lidé ve velkém nakupují zejména zlevněné základní potraviny v různých akcích. Maso, mléko, mouku. Evidentně si dělají zásoby, plní mrazáky. Naopak výrazně klesl prodej různých specialit, čokolády a dalších cukrovinek,“ informovala mluvčí Potravinářské komory Dana Večeřová.

„Je jasně znát, že lidé využívají zejména slevové akce na základní potraviny,“ přidává se Kytýr.

Skutečnost, že finanční krize zasáhla do nákupních vozíků a spižíren, potvrzuje i mluvčí řetězce Tesco Eva Karasová. „Od loňského roku sledujeme, že zákazníci jsou citlivější na cenu. Více reagují na akční nabídky. Více kupují základní suroviny k přípravě jídla, což je dáno tím, že se méně stravují v restauracích a více vaří doma. Nešetří se jen na zelenině, ovoci, mléčných výrobcích a na zboží pro děti,“ říká Karasová.

Manželka penzisty, který nesehnal levná kuřata, si stěžuje na způsob propagace slev. Podle Kytýra je na všech letácích vždy poznámka o tom, že akce platí do vyprodání zásob. Upozornění si ale zákazníci často ani nevšimnou. „Zboží inzerované v letácích by mělo být na prodejnách po celou dobu akce. Jen využívají toho, že když už tam člověk jede, nakoupí alespoň něco jiného. Zvlášť pokud je z venkova, kde se nakupuje draze,“ spílá řetězcům Marie Hrubá.

Kytýr zákazníkům doporučuje, aby když chtějí jet pro konkrétní akční zboží, zatelefonovali na informační linku. Tam se dozví, zda je v tom kterém obchodě zboží ještě na skladě.

Jak uvedl mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Jan Mišurec, pokud je na letáku uvedeno 'do vyprodání zásob', není možné obchodníkům nic vyčíst. Na slevových akcích mnozí z nich staví svoji marketingovou politiku. „U zvláště výhodných akcí omezují prodej zboží počtem kusů na zákazníka. Ani tak ale nemohou ručit, že zboží nebude vyprodané během několika hodin. Zákazníkům lze pouze doporučit, aby akce sledovali a byli mezi prvními kupujícími,“ říká Mišurec. Stížnosti kvůli různým slevovým akcím jsou prý ze strany spotřebitelů velmi časté.

Autor: Petra Petříková

11.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bednění, pod nímž se skrývá socha sv. Jiří.

Socha chátrá, 30 let je schovaná

Ilustrační foto.

Dvě problémové školy v kraji

AKTUALIZOVÁNO

Po brutální vraždě bezdomovce na Roudné zůstala ve stanu kaluž krve

Plzeň - Sobotní hádka dvou bezdomovců na Roudné skončila vraždou. Pachatel se po hrůzném činu šel udat.  

Ráj gladiol. Jaroslava má na zahradě přes 200 druhů

Žinkovy - Kdybyste teď navštívili Jaroslavu Rybákovou v Žinkovech, stoprocentně od ní dostanete krásnou kytici gladiol.

Na Mži vyplul i prezident s ochrankou

Plzeň – Černý superb s pražskou poznávací značkou si razí cestu přes množství diváků. Uvnitř automobilu sedí pan prezident se svou ochrankou.

Jak reklamovat koupený dům či byt

Koupili jste si vysněný byt nebo dům a máte pocit, že je dokonalý? Prvotní nadšení z dobré koupě mohou však zanedlouho vystřídat starosti s vadami, které se projeví až po čase. Víte, jaká práva v takovém případě máte? A jak nejlépe postupovat, abyste o ně nepřišli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení