Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) totiž mohou vypsat na včerejší pokyn zastupitelů města výběrové řízení. „Půjde o tzv. užší řízení, kdy v prvním kole musí splnit zájemci všechny kvalifikační podmínky. Ti, kteří projdou, pak dostanou zadávací dokumentaci,“ uvedl generální ředitel PMDP Michal Kraus.

Vysvětlil, že tímto způsobem se vyloučí rizika, kdy by se do tendru mohly hlásit firmy nesplňující předpoklady a hrozilo by riziko zdlouhavého procesu odvolávání a přezkoumávání tendru.

O firmě, která vyhraje, by mělo být jasno na přelomu roku. „První čtyři roky bude stavět nové depo a zároveň zajišťovat údržbu všech vozů v naší staré technické základně. Pak se vše přestěhuje do nového zázemí. Kromě tramvají, ty zůstanou na Slovanech, areál budeme pronajímat,“ podotkl Kraus.

Náměstek primátora pro dopravu Miloslav Šimák (ČSSD) doufá, že se přihlásí víc firem. „Bylo by zklamáním, kdyby to byla jen jedna,“ řekl Šimák. Favoritem bude plzeňská Škoda Transportation, která může nabídnout vlastní pozemek a má také kapacitu na provádění údržby.

Ředitel podniku Josef Bernard už Deníku zájem o zakázku potvrdil. Město ale nabízí i pozemky v Zátiší, které může potenciální zájemce pro stavbu depa využít.

O nutnosti pořídit vozům MHD nové depo se v Plzni mluví léta, nikdy se ale nezačalo. Letos přišla radnice s tím, že nechá stavět soukromníka, přenechá mu veškerou údržbu a pak bude základnu splácet. „Půjde asi o sto dvacet až sto padesát milionů korun ročně po dobu pětadvaceti let,“ sdělil ekonomický náměstek primátora Martin Zrzavecký (ČSSD). Proti vyvedení údržby se postavili odboráři dopravních podniků, kteří kontaktovali i primátora Martina Baxu (ODS).

„Naše připomínky se budou projednávat, máme tři zástupce v dozorčí radě podniku,“ řekl včera Jan Kopačka z odborového svazu dopravních podniků.

Podle místopředsedy představenstva PMDP Jiřího Šnebergera (ODS) by mělo přejít pod nového zaměstnavatele 227 pracovníků údržby dopravního podniku.