Politici stejně jako v minulých volbách spoléhají zejména na billboardy, letáky, reklamu v tisku, volební noviny a na setkávání s lidmi. Nechystají naopak volební klipy propagující jednoho kandidáta. Stále větší pozornost věnují strany také prezentaci na internetu a na sociálních sítích. Podle politologa Metropolitní univerzity Ladislava Cabady ale kampaň není příliš výrazná.

Několik jednotek milionů korun zaplatí za plzeňskou kampaň ODS. Přesnou částku regionální manažer Michal Šašek neřekl. ODS obhajuje v Plzni vítězství na magistrátu i ve všech velkých obvodech. Její billboardy, včetně velkoplošných, jsou ve městě asi vidět nejčastěji. Na rozdíl od většiny ostatních, ODS píše na plakáty i konkrétní cíle.

Na stovky tisíc korun odhaduje náklady na kampaň volební manažer ČSSD Martin Zrzavecký. Strana sází na osobu kandidátky na primátora a vybízí Plzeňany, aby volili ženu. Jako zajímavost nabídla ČSSD voličům několik receptů svých kandidátů. „Jsou tam například pikantní šneci, nakládaní utopenci nebo hermelín,“ řekl Zrzavecký.

Plzeňská TOP 09 vynaloží na kampaň zhruba 1,2 milionu korun. I její lídr, který se nechává fotit s motorovou pilou nebo prázdným sejfem, z billboardů slibuje změnu starých pořádků na radnici, ale i konkrétně vybudování sedmi záchytných parkovišť. TOP 09 pořádá pro veřejnost diskusní fóra, asi víc než jiné strany zve do Plzně své ministry a představitele.

Do půl milionu korun chtějí do kampaně dát také Pravé volby pro Plzeň, která je nyní na radnici ve vládnoucí koalici. „Děláme kampaň hodně svépomocí,“ řekl lídr Vladimír Duchek. Půlmilionové náklady odhadl také lídr lidovců Petr Náhlík. Strana, která mimo jiné podporuje rozvoj cykloturistiky ve městě, se prezentuje kromě billboardů a letáků také na pojízdném panelu. Kandidáti ho vozí na vozíku za jízdním kolem.