VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jízdné v MHD v Plzni možná podraží

Plzeň - Městskou dopravou jezdí v západočeské metropoli stále méně lidí. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zaznamenaly v letošním roce nižší tržby za jízdné než ve srovnatelném období loňského roku.

6.5.2009 38
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeněk Vaiz

„V roce 2008 jsme utržili za jízdné zhruba 289 milionů korun. Pokud budou tržby klesat podobně jako dosud, bude propad na konci letošního roku asi 20 milionů,“ vyčíslil generální ředitel PMDP Michal Kraus.

Primátor Pavel Rödl (ODS) potvrdil, že situací ve veřejné dopravě se bude zabývat červnové mimořádné zasedání městského zastupitelstva, které hodlá svolat kvůli dopadům ekonomické krize na městský rozpočet. „Budeme mimo jiné mluvit i o dopravním podniku. Myslím tím omezení či obecně změny tras nebo zdražování jízdného,“ prohlásil primátor na dotaz, zda se propad neodrazí ve snaze města zdražit jízdné a tím ztrátu vykompenzovat. Zdražení nevyloučil ani technický náměstek primátora Petr Rund (ODS).

Podle opozičního zastupitele Miroslava Zábranského (Plzeňská aliance) sklízí městští radní to, co po volbách před více než dvěma lety zaseli. „Reakce musela přijít. Tehdy ubrali radní dopravnímu podniku objednané vozokilometry (takže podnik musel ubrat některé spoje nebo prodloužit intervaly na linkách – pozn. redakce) a vrátili je až později. Navíc podle průzkumu volají cestující po kvalitě a místo toho se cesty do cílových stanic prodlužují. Veřejná doprava doplácí na zhoršující se dopravní situaci ve městě nejvíce ze všech,“ míní Zábranský. Argumentuje tím, že radnice podcenila například vyčlenění samostatných jízdních pruhů pro vozy MHD a dosud nereagovala na požadavky cestujících vyplývající z průzkumu vypracovaného už v roce 2008.

Analýza přitom jasně pojmenovala nedostatky v městské dopravě a navrhla jejich řešení novou organizací linek, zkrácení intervalů mezi nejvytíženějšími spoji a dalšími opatřeními.

Náměstek Rund se proti kritice ohrazuje a tvrdí, že zavedení navrhovaných novinek by znamenalo pro dopravní podnik více najezděných kilometrů a tím i vyšší příspěvek z městské kasy. „To je v současné době daňových propadů diskutabilní a je na rozhodnutí zastupitelů, zda budou chtít investovat do veřejné dopravy více peněz,“ prohlásil Rund.

Některé novinky, například postupné zavádění tzv. taktové dopravy, kdy spoje jezdí v jednotném časovém intervalu, hodlá podle něj město zavést už letos na podzim bez navýšení peněz dopravním podnikům.

Jízdné se v plzeňské MHD zdražovalo naposledy v roce 2004, kdy se cena za jednu jízdu zvedla z osmi na 12 korun. „Za jízdenku bych i připlatila, ale muselo by se to skutečně odrazit na kvalitě. Hlavně by na sebe musely skutečně navazovat jednotlivé spoje,“ uvedla Plzeňanka Mirka Tolarová.

Autor: Dana Veselá

6.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 38
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Výčepní Miroslav Štych z restaurace U Mansfeldů.

V soutěži o nejlepšího výčepního zvítězil Miroslav Štych z Plzně

Přípravné hokejové utkání mezi Plzní a Chomutovem
14

Odveta Indiánům vyšla. Dvěma góly k výhře přispěl Indrák

Centrum Hájek nabídne ubytování pro klienty

Šťáhlavy - Rodiče, kteří přijedou se svým postiženým dítětem na rehabilitační pobyt do Centra Hájek nedaleko Šťáhlav, zatím nemohli v prostorách bydlet.

Ženu týral tak, že chtěla skočit pod vlak

Klatovsko – Cítila se jako kus hadru. Přála si, aby se druhý den ráno už neprobudila a vážně přemýšlela o sebevraždě skokem pod vlak. Až do takového stavu dohnal svoji o 18 let mladší partnerku 63letý invalidní důchodce z Klatovska.

Bakoš: Larnace chceme vnutit náš styl hry

Plzeň – Při absenci potrestaného Michaela Krmenčíka to může být Marek Bakoš, koho trenér Pavel Vrba pošle ve čtvrtečním play-off Evropské ligy proti Larnace do útoku.

Kam za zážitky nejen o víkendu? Inspirujte se na novém webu Tipy Deníku

Chcete mít přehled o kulturních, sportovních a dalších akcích ve všech regionech? Pak navštivte naši stránku www.tipydeniku.cz, kde najdete fůru inspirace co podniknout nejen o víkendu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení