Že se dlažba zrekonstruovaného Wilsonova mostu vlní, toho si nevšímají jen řidiči, jejichž auta pravidelně rozhoupává. Všímají si toho i chodci, obzvláště za deště, kdy se v kolejích udělají louže a kola je potom rozstřikují.

Vlastně to není ani nový problém – ale teprve letos se s ním začne něco dělat. Příští měsíc se na most po více než třech letech vrátí stavbaři a začnou s ne zrovna obvyklými pracemi.

Ačkoliv je Wilsonův most stále v pětileté záruce, vedoucí odboru investic Magistrátu města Plzně Pavel Grisník upozorňuje, že ještě nejde o reklamaci stavby. „Město jedná se zhotovitelem a projektantem stavby o zjištění skutečné příčiny vyjíždění obousměrných kolejí,“ říká.

Ilustrační snímek. Vodní nádrž Hracholusky.
Na důkladné rozbory Hracholusek naváže studie

Rekonstrukce za více než 50 milionů korun skončila v červnu 2014, koleje se objevily během následujícího půlroku. Ale proč?

Podle Václava Vlčka, ředitele závodu Severozápad společnosti SMP CZ není typ dlažby na mostu úplně vhodný. Zejména ji prý namáhají vozy MHD a dopravu na mostu navíc zastavuje semafor.

Jak dále řekl, most byl od zjištění prvních problémů stále pod dozorem. „Jeho stav se sledoval geodeticky, do jaké míry se koleje prohlubují, dělaly se sondy,“ popisuje.

Ani práce, do nichž se stavbaři v srpnu pustí, nebudou úplná oprava.

Dlažbu totiž nejprve vyspraví pouze na třech místech a pokaždé jinou metodou. „Budou to tři různé vzorky, tři různá podloží. V září most opět uvedeme do provozu a po zimě se ukáže, jaká metoda bude pro opravu nejvhodnější,“ dodal Vlček s tím, že kompletní oprava mostu bude moci začít až potom.

Pozor, uzavírka• potrvá od 1. do 31. 8.
• Wilsonův most bude průjezdný pouze pro autobusy a trolejbusy plzeňské MHD
• ostatní doprava bude po dobu uzavírky využívat objízdné trasy