VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Firmy si už luxus nedopřávají

Plzeň – Firmy na Plzeňsku kvůli krizi přestaly kupovat luxusní a designové věci. Shodují se na tom zástupci plzeňských ateliérů a prodejen, které právě takové zboží nabízí.

9.6.2011
SDÍLEJ:

Stylistka Dita Nosková v novém plzeňském designovém showroomuFoto: DENÍK/Ladislav Vaindl

„Zatímco třeba v roce 2006 tvořila firemní klientela kolem osmdesáti procent zákazníků, v současné době je situace úplně jiná. Firmy šetří, zůstávají ve svých sídlech a nemodernizují,“ říká architekt Tomáš Bláhovec, jenž navrhuje designové interiéry.

Podobně to vidí i plzeňská stylistka Dita Nosková. „Z roku na rok se úplně vytratila poptávka firem po školení svých manažerů či ostatních zaměstnanců, které se týkalo jejich oblékání, účesů, u žen i líčení a vůbec typů a rad, jak by měli pracovníci vypadat při styku s klienty nebo obchodními partnery,“ sděluje Nosková. Podobná školení se prý pořádala i třikrát do měsíce. Po roce 2008 jich pak už bylo minimum. „Spíše tak jen na konci roku, když firmy ušetřily peníze,“ říká Nosková.

Výrobce designového nábytku Petr Sedláček o zakázky kvůli krizi nepřišel. „Zejména firemní klientela ale začala extrémně tlačit na ceny a jednání o podobě zakázky a platbě byla někdy náročnější než samotná výroba,“ doplňuje Sedláček.

Zájem nefiremních, ale nepoklesl. Dokonce se navýšil. „Především movitější lidé, kteří už měli luxusnější dům, auto nebo šaty, začali díky poklesu ceny poměrně výrazně investovat i do designových věcí, které nejsou navenek hned vidět,“ konstatuje architekt. Jedná se například o vybavení bytů nebo rekreačních objektů.

Potvrzuje to i Pavlína Brunclíková, která si v Plzni otevřela luxusní butik s obuví a módními doplňky. „I když jsou Plzeňané a Plzeňanky relativně konzervativní, je plno zákazníků, kteří se chtějí odlišit. Teď je k tomu dobrá příležitost, protože i velmi módní zboží z kvalitních materiálu je cenově dostupné,“ dodává.

Designové věci se vyznačují originalitou a netradičním řešením. Stejně jako umělecká díla se mohou stát investicí, do níž lidé vloží své finance. „Může to platit třeba o kabelkách některých značek, jejichž cena se může vyšplhat až na desítky tisíc korun. Hodnota takového zboží s léty na ceně neztrácí,“ uvedla Nosková.

Autor: Ladislav Vaindl

9.6.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Vášnivý kozel se otíral o kolemjdoucí

Ilustrační foto.

Dívka odešla na nákup. Domů se už nevrátila

Muž obviněný z vraždy skončil ve vazbě

Plzeň - Dvaačtyřicetiletý muž, jenž v sobotu zabil svého přítele, skončil v pondělí ve vazbě. 

Povedlo se, Chříč otevře školu

Chříč – Pivoňka bude děti vzdělávat pomocí metody Montessori.

Supervýhodná nabídka? Pět tipů, jak nenaletět při zhodnocování peněz

I relativně nízká finanční gramotnost Čechů může za to, že čas od času skočíme na „supervýhodnou“ nabídku zhodnocení peněz, která se nakonec promění v totální fiasko. Pokud byste rádi investovali svoje úspory, nevynechejte následující tipy. 

Muž obtěžoval ženu. Policie ho hledala i vrtulníkem

Plzeň - V pondělí večer probíhala v okolí boleveckých rybníků rozsáhlá pátrací akce.  

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení