„Tohle divadlo mám nesmírně rád, všechna představení, která jsem zde hrál, byla krásná," vzpomíná Kusý, který se na scéně v osmdesátých letech proměnil v krále Vladislava z Dalibora či Krušinu z Prodané nevěsty. Celkem zde odehrál na sedm set představení. Nyní se na prkna, která znamenají svět, vrátil při natáčení pořadu Cesty víry, který vysílá Česká televize.

Radost ze setkání se starými kolegy Kusému překazilo zjištění, že se v divadle nedochovala žádná zmínka o jeho zdejším působení. „Nezůstala po mně jediná nahrávka nebo videonahrávka, dokonce ani kostým," posteskl si 64letý farář, který se svěřil, že by byl ochotný si kostým Luny z Trubadúra, v němž se s plzeňskou scénou, ale i svojí pěveckou kariérou roku 1990 v divadle loučil, i odkoupit.

Za sedm let v divadle nastudoval 26 rolí, na některé z nich před kamerou vzpomínal přímo na jevišti. Jako toreador Escamillo v Carmen tančil na stole, v Butterfly zpíval konzula, který přijde ženě odebrat dítě. „Sám řídící dirigent Josef Chaloupka u toho plakal," vzpomíná Kusý, pro nějž byl vůbec nejtěžší rolí Antifolus syrakuský z inscenace Pozdvižení z Efesu. Nastudovat ji musel za pouhých deset dní. Nyní může veřejnost slyšet jeho baryton především při mších.

V televize se ale objeví i úryvek z Dvořákova Ave Maria, které zazpíval svatebčanům na Vyšehradě. Zpívající farář neodmítá ani pozvání na koncertní pódia, na repertoáru už má ale jen duchovní hudbu. Jeho nejoblíbenějším kusem jsou Biblické písně Antonína Dvořáka, které nazpíval i na CD. Nejnovější třetí reedice zahrnuje i dvě árie, které natočil společně s Ivanem Paříkem v Českém rozhlase Plzeň. Jedná se o árii krále Vladislava z Dalibora a árii z nehrané opery Antonína Dvořáka Šelma sedlák. CD je k zakoupení i v plzeňském divadle.

Natáčení pořadu zavedlo Kusého i na další místa spojená s jeho životem. Vrátil se do rodných Peček, kde sedm let pracoval jako výpravčí, či do kostelů, v nichž působil.