VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Eskalátory jsou na odpis

PLZEŇ - „Přece není možné, aby schody nejezdily dva nebo tři měsíce,“ ukazuje rozčileně na nefunkční eskalátory u vlakového hlavního nádraží Plzeňan Pavel Procházka.

13.2.2008
SDÍLEJ:

Nefungující eskalátory v podchodu na Americké třídě v PlzniFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Pohyblivé schody jedoucí směrem dolů jsou mimo provoz směrem k tramvajovým zastávkám i k nádraží. Podle lidí, kteří tudy pravidelně procházejí, je to tak už minimálně dva měsíce. Ztěžuje to cestování seniorům, kteří se hůř pohybují, protože musí scházet po dlouhých a hlavně strmých schodech. Vozíčkářům a matkám s kočárky je cesta do podchodu zapovězena. Podle Správy veřejného statku (SVS), která má eskalátory na starosti, je zařízení opotřebované. Rychlé řešení je zatím v nedohlednu.

„To víte, že mně to vadí. Chodíme tudy často, a protože jsme s manželkou starší, dělá nám scházení velké potíže, zvlášť když máme s sebou nějakou tašku,“ stěžuje si Plzeňan Radek Toman.

„Kdyby nefungovaly schody pár dnů, pochopil bych to, když je to ale téměř čtvrt roku, rozčiluje mě, že se tím nikdo nezabývá,“ přidává další argument Jiří Petráš z Plzně.

Podle správce podchodu, který nechce prozradit své jméno, za vše mohou vandalové. „Eskalátory rozbili nějací vagabundi,“ tvrdí. Správu podchodu, ke které patří základní údržba, pro SVS zařizuje firma Inrek.

„Registrujeme stížnosti lidí, máme ale pouze omezené možnosti opotřebované eskalátory zprovoznit. Jsou totiž enormně zatížené, své dělají i klimatické podmínky v zimních měsících,“ vysvětluje Josef Hlavnička ze Správy veřejného statku.

„Není ale pravda, že by eskalátory nejezdily několik měsíců. Spíš jezdí nepravidelně podle toho, jak je technici dokážou dát do provozu, přitom musíme klást důraz na bezpečnost cestujících. A je pochopitelně nepříjemné, že to postihuje právě nejfrekventovanější úseky,“ říká Hlavnička.

Eskalátory mají životnost 15 let, v plzeňském podchodu slouží lidem už 14 let. „Správa uvažuje o výběrovém řízení na nového dodavatele eskalátorů, jedná se o tom i s vedením města,“ uzavírá Hlavnička.

Autor: Evžen Zavadil

13.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

František Rajtoral spáchal sebevraždu. U Doosan arény vzniklo pietní místo.
1 7

Fanoušci zapalují u stadionu svíčky. "Františku, nezapomeneme," zní z Viktorie

Pylony dočasně nahradily kovové kryty

Žulu pro památník najdeme i v Česku, říká firma, která má zkušenosti v oboru

CykloDeník vychází v úterý

Plzeňsko - Nová cyklistická sezona začíná, a proto vám Deník přináší speciální přílohu. V úterý 25. dubna vychází CykloDeník – 32 stran informací pro cyklisty a cykloturisty.

Ukliďme svůj kraj 2017, vyzývá hejtmanství

Plzeň – Neziskové organizace mohou žádat o dotace na čištění přírody.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Nechtěl čekat dvě hodiny na výplatu, a tak vyhrožoval nožem

Plzeň - V jedné z personálních agentur došlo před víkendem k vydírání. Pachatele policisté rychle dopadli. 

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies