VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dovolená? Nadšení může vystřídat zklamání

Plzeňsko – Nastává období, kdy lidé listují katalogy cestovních kanceláří a agentur a vybírají místo, kde stráví letní dovolenou. Samotné cestovky se předhánějí ve výhodách poskytovaných za včasný nákup a nabízejí tipy na nejbáječnější dovolenou.

3.4.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

Jenomže z vysněného pobytu u moře se může stát peklo a počáteční radost z vybrané dovolené vystřídá zklamání.

Plzeňan Karel Novák se těšil na odpočinek u Vranovské přehrady. Na internetu ho nadchla jedna z nabídek ubytování. „Webové stránky slibovaly příjemný pobyt v hotelu se skvěle vybaveným interiérem. Fotky pokojů se tvářily skvěle. Jenomže po příjezdu na místo jsme si připadali jako v ubytovně pro dělníky," vzpomínal Novák.

Podle něj majitel dal na web pouze atraktivní kouty pokojů. A Novákovi se nelíbily další věci. „Z webu jste nezjistili, že příčka byla z papundeklu a zvuky z jiných pokojů se rozléhaly. Záchody a sprchy byly v chodbě a teplá voda tekla jen někdy. Byla to hrozná zkušenost a od té doby sháním informace podrobněji a nespoléhám se na první dojem," tvrdil Novák.

Na Českou obchodní inspekci (ČOI), která před takovými fígly cestovek, ale i hoteliérů varuje, se neobrátil. Inspekci přitom ročně žádá o pomoc kolem dvou stovek lidí. Kontroloři z plzeňské pobočky ČOI vloni zkontrolovali šedesát cestovek, ve dvaceti případech narazili na porušení podmínek. „Nejčastěji se jednalo o povinnosti řádně informovat spotřebitele o reklamacích a používání nekalých obchodních praktik," informovala mluvčí ČOI Miloslava Fléglová.

Cestovky turistům většinou poskytují neúplné informace. „Rodina jela s dětmi k moři, ale od cestovní kanceláře se nedozvěděla, že přístup do vody je ztížený kvůli kamenité pláží," řekla Fléglová.

Mluvčí uvedla další stížnosti klientů cestovek, kteří se obrátili na obchodní inspekci. „Cestovní kanceláře uvedou, že hotel stojí v klidném prostředí, jenže za budovou je silnice. U jedné destinace cestovka lákala na ubytování v novém hotelu, ale zamlčela, že dělníci dodělávají terénní úpravy a v okolí hučí stroje," konstatovala mluvčí.

Fléglová lidem radí, aby si nafotili všechno, co se rozcházelo se sliby cestovky a s informacemi na webových stránkách. „Zálohovat si je jako důkaz. Pokud cestovka neakceptuje reklamaci, tak se obrátit na soud," uvedla s tím, že na vyřízení stížnosti klientů mají cestovní kanceláře a agentury 30 dnů.

Autor: Martin Švec

3.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dobová fotografie zaměstnanců stanice v Nepomuku, kteří vyhlížejí příjezd vlaku.

Do Nepomuku přijel první vlak před 150 lety

plakát

Kavárna v Besedě je zavřená

Pas na počkání už vám nikde nevydají

Plzeň – Za tzv. bleskový pas vydaný za šest dnů zaplatíte čtyři tisíce korun, děti do 15 let platí polovinu. Přesto je o ně velký zájem.

Ženu obviněnou z vraždy dítěte poslal soud do vazby

Plzeň - Podle Okresního soudu Plzeň-město je možné, že by se obviněná mohla pokusit o útěk.

Pěstujeme olivy

I u nás se dají vypěstovat olivovníky. Můžete je mít i doma, vždyť naprosto nejlepší pro naše podmínky je jejich pěstování v květináčích. A tak se jich nebojte a pojďme společně na to.

První Burger King se otevírá v Plzni

Plzeň - Americký řetězec Burger King otevírá dnes svou první pobočku v obchodním centru Plaza. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení